1397-04-25 10:30
490
0
55252
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان :

حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان گفت: حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است.

 
به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، دستور به حجاب در همه ادیان ابراهیمی و فرهنگ ها مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: این نمود عظیم فرهنگی و اجتماعی از مشخصه های زنان با فرهنگ و با اصالت در جامعه اسلامی می باشد.
 
وی با بیان اینکه، پوشش و حجاب در فرهنگ اصیل و تمدن ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردا می باشد، خاطر نشان کرد: این مهم در اشعار شعرا ، نقاشی ها و کتیبه های آن زمان به چشم می خورد و اهمیت ویژه ای داشته است.
 
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان با اشاره به اینکه اگر دین اسلام حجاب را واجب کرد بخاطر این است که جنبه های روانی، خانوادگی، اجتماعی و فردی را در نظر بگیرد، افزود: عفاف و حجاب ضمن اینکه به بهداشت و آرامش روانی جامعه کمک می کند، باعث صمیمیت بیشتر بین زن و شوهر می شود.
 
حجت الاسلام نور علی دیلم خاطرنشان کرد: تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی، دوری از چشم و هم چشمی و مدگرایی از آثار حجاب اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: اسلام با حضور زن در اجتماع مشکل ندارد و بلکه تاکید دارد حضور زن با حفظ موازین اسلامی باشد و به کانون خانواده اعم از شوهرداری و فرزند پروری لطمه نزند.
 
وی اظهارکرد: از دیدگاه اسلام حفظ حجاب باعث رشد و کمال و بروز استعدادهای نهفته بانوان می شود و زن را از توجه به ظاهر و زیورهای مادی و به نمایش گذاشتن زیبایی ها، تبرج و خودآرایی دور می کند.
 
حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود، مقابله با حجاب در تاریخ معاصر را از توطئه های همیشگی دشمنان برشمر و خاطرنشان کرد: این توطئه دشمنان از زمان رضا شاه با بحث متحدالشکل کردن لباسها و کشف حجاب شروع شد و هنوز هم با چهارشنبه های سفید به دنبال کشف حجاب و ایجاد بی بند و باری و ناهنجاری در جامعه هستند، غافل از اینکه زنان و دختران این سرزمین برای حاکمیت ارزشهای دینی هزاران شهید را اهداء کردند.
 
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان افزود: فراهم کردن فضای مناسب فرهنگی برای مردم وظیفه حاکمیت در نظام اسلامی است و این امر با مصوبه 427 شورای عالی انقلاب  فرهنگی که وظیفه 26 دستگاه را با 310 شرح وظیفه و ماموریت در حوزه عفاف و حجاب مشخص کرد و انتظار داریم که ادارت مخاطب این مصوبه به وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، وظیفه بعدی را مردم بعهده دارند، گفت: مردم با امر به معروف و نهی از منکر با بد حجابی ها و بی حجابی ها مقابله نمایند و رعایت حجاب شرعی را بصورت یک مطالبه عمومی از مسئولین و دستگاه های متولی بخواهند و از نیروی انتظامی و دادگستری درخواست داریم با افرادی که مغرضانه و با هدف، به دنبال گسترش فرهنگ بی حجابی و برهنگی در جامعه هستند شدیدا برخورد کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.