1397-03-23 08:52
553
0
54332
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور :

برگزاری نماز عید سعید فطر ، به نمایش گذاشتن شکوه و عظمت وحدت و همدلی امت اسلامی است

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور  گفت:  برگزاری نماز عید سعید فطر ، به نمایش گذاشتن اقتدار ، عظمت و شکوه ، وحدت و همدلی و انسجام امت اسلامی است.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه مبارک رمضان ، گفت: در فرهنگ اسلامى اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت ‏به فطرت معین شده است ، زیرا مسلمانان روزه‏دار در طول ماه رمضان با ارتباط هاى پى در پى با خداوند متعال و استغفار از گناهان، به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگى‏هاى ظاهرى و باطنى كه بر خلاف فطرت آنهاست، خود را پاك نموده و به فطرت واقعى خود برمى‏گردند .

وی افزود: امیرمؤمنان على علیه السلام با اشاره به روز عید مى‏فرماید: "انما هو عید لمن قبل الله صیامه وشكر قیامه وكل یوم لا یعصى الله فهو عید" این عید كسى است كه خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و هر روز كه از خدا نافرمانى نشود، آن روز عید است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهارداشت: بدون تردید تك تك مسلمانان با فرا رسیدن عید سعید فطر نوعى شادى و لذت درونى در خود احساس مى‏كنند، اما استقبال مسلمانان از روز عید فطر یكنواخت و مساوى نیست ، زیرا هر كسى نسبت‏ به معرفت و ایمان خود به این عید بزرگ و با عظمت مى‏نگرد و از آن بهره مى‏گیرد ، بنابر این زمینه‏ها، ذهنیت‏ها، مراتب ایمان و عوامل دیگر،  در نگرش و انگیزه افراد دخالت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه با بیان اهمیت زکات فطره در حل مشكلات اقتصادى و اجتماعى جامعه گفت : پرداخت زكات فطره به عنوان عاملى ارزشمند براى فقرزدایى، توسعه اقتصادى و حل مشكلات اجتماعى در جامعه اسلامى می باشد و علاوه بر كمك به فقراء، موارد مصرف دیگرى نیز براى زكات فطره در اسلام منظور شده است كه از جمله آنها احیاى روحیه همیارى و تعاون، رسیدگى به وضع بهداشتى، درمانى و فرهنگى مسلمانان می باشد .

وی افزود : از زكات فطره مى‏توان قرض بدهكاران را پرداخت نمود و در ساختن مسجد، مدرسه و برطرف كردن سایر نیازهاى مسلمانان از این بودجه مردمى استفاده كرد .

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه تصریح کرد: مسلمانان با عمل به این موارد كه با پرداخت زكات فطره انجام مى‏شود، در حقیقت‏ به بخشى از دعاهاى ماه رمضان كه در مدت یك ماه بعد از نماز زمزمه مى‏كردند  ، جامه عمل مى‏پوشانند و پرداخت زكات فطره كه با نیت عبادت و تقرب به خداوند متعال انجام شود، نوعى بهره‏گیرى از مادیات براى رسیدن به معنویات است .

وی در بخش دیگر از سخنانش ، تعظیم شعائر الهى را یكى از ویژگى‏هاى عید سعید فطر برشمرد و گفت : یك مسلمان باید از راه‏هاى مختلف نداى حیاتبخش توحید را به گوش جهانیان برساند ، یكى از راه‏ها ، بیان شعارهاى مذهبى است و رسول خدا صلى الله علیه و آله مى‏فرماید: " زینوا اعیادكم بالتكبیر " عیدهاى خود را با  شعار و تكبیر زینت دهید  و در حدیث دیگرى مى‏فرماید: « زینوا العیدین بالتهلیل والتكبیر والتحمید والتقدیس » عیدهاى فطر و قربان را با شعارهاى لا اله الا الله و الله اكبر و الحمدلله و سبحان الله زینت دهید .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با تاکید بر ترویج فرهنگ وحدت در بین مسلمین ، اظهار داشت : اجتماع روز عید فطر مى‏تواند در پیوند و همدلى مسلمانان نقش آفرین باشد و با قرار گرفتن در كنارهم، از نظرات، مشكلات و گرفتارى‏هاى همدیگر آگاه مى‏شوند .

خیرخواه تصریح کرد: در این گردهمایى بغض‏ها و كینه‏ها، تبدیل به دوستى و همدلى مى‏شود و مؤمنان در یك صف واحد احساس اتحاد و نزدیكى بیشترى به همدیگر مى‏كنند و در حقیقت عید فطر ، روز جشن و شادى و اجتماع و همیارى مسلمانان نسبت ‏به یكدیگر است.

وی افزود: با توجه به ضرورت ایجاد وحدت و انسجام ملی، عمل به احادیث نبوی و مبانی فقهی در خصوص حلول ماه مبارک شوال، پیروی از نظر حاکم شرع و ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در اعلام عید ، لازم و ضروری است و شایسته است نماز عید فطر ، مطابق با نظر ولی امر مسلمین و اعلام دفتر مقام معظم رهبری در یک روز اقامه شود.

خیرخواه گفت: اقوام و مذاهب مختلف در طول انقلاب بارها نشان داده اند که در شرایط دشوار کشور، پیرو ولایت و رهبری بوده اند و این نشانه همبستگی و وحدت یک جامعه اسلامی است و این عید ، جلوه ای از وحدت همه مسلمانان است چرا که با اتحاد و همبستگی می توان بر دشمنان غلبه کرد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در بخش پایانی سخنانش، بیان داشت: به فضل الهی و با وحدت و همدلی ملت ایران، تمامی نقشه های استکبار جهانی خنثی و به شکست تبدیل می گردد و گردهمایی بزرگ در عید سعید فطر ، مایه شرف و عزت مسلمانان جهان و تمرین همدلی، اخوت ، برادری و عظمت امت اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.