1396-12-21 11:33
589
0
51516
رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور:

خداوند بزرگترین مینیمالیست است/ مناطق راهیان نور محل آفرینش های هنری رزمندگان است

رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور گفت: خداوند بزرگترین هنرمند مینیمال(کمینه گرا) است که با زیباترین کلام ها بزرگترین الهامات را به بندگان می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ غلامرضا منتظری، رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور در اختتامیه دومین جشنواره استانی مینیمال(کمینه گرا) که به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان گرگان برگزار شده بود، گفت: هنر نعمتی خدادادی و عطیه خداوند است که بر آسمان دل و اندیشه انسان نازل شده است تا در پرتو کشش این نعمت دیگران را به کشش و کوششی دوباره برای صعود به بام معنویت فراخوانند.

وی افزود: هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط، البته اگر سرچشمه آن زلال باشد و گرنه می تواند اسباب سقوط و تباهی قلمداد شود مدرک این سخن قرآن است که می فرماید شیطان هنگام خروج از درگاه الهی از یک نبرد نرم سخن به میان می آورد و تهدید می کند که هر آنچه در زمین است را زیبا جلوه می دهد تا انسانها را گمراه کند؛ از این کلام الهی بر می آید که در پرتو هنر می شود انسانها را به بهشت سوق داد یا به قعر جهنم فرستاد، چنانکه امروز دشمنان قسم خورده ما در جنگ نرم از ابزار هنر برای انحراف سود می برند.

منتظری تصریح کرد: خداوند بهترین مینیمال گرا و هنرمند در سخنوری است آنجا که می فرماید مثل آنانیکه ایمان ندارند مانند خانه عنکبوت است، لرزش و بی ثباتی اش را به تماشا بنشینید، قلمرو مینیمال فقط تصویر نیست کلام نیز است، هنر در ساده پردازی است، سخن پیچیده ضرورتی ندارد، خدا نعمت داده تا پرتو هنر یک قدم به پیش بردارید.

منتظری گفت: هنر میمنال چند شاخصه دارد، نخست اینکه کوتاه و بدور از پیچیدگی های فسلفی بتواند پیامش را به طور موثر بر جامعه هدف منتقل کند، هنر را نباید برای تفنن و سرگرمی از سبکی استفاده کنیم که صرفا خوشمان می آید، هنر تنها برای هنر در قاموس اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور با اشاره به ایام بزرگداشت راهیان نور نیز خاطرنشان کرد: شهیدان در مناطق مختلف پرافتخار کشور خستگی را در خاک نصیان مدفون کردند و درخت دیرپای استقامت را بارور نمودند و در محل آفرینش های بی بدیل هنری خویش، مناطق راهیان نور، آثار ارزشمندی برای تشنگان معرفت بجا گذاشتند.

وی تأکید کرد: سرزمین های راهیان نور به دانشگاهی به وصعت تاریخ مبدل شده است و داوطلبانش محدود به مرز ملی نیست و از جای جای جهان برای کسب فیض به این دانشگاه عزیمت می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.