1396-12-05 13:16
455
0
50847
معاون میراث فرهنگی استان خبر داد؛

16 اثر منقول شاخص و ارزشمند استان گلستان در راه ثبت ملی قرار گرفتند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد: 16 اثر منقول شاخص و ارزشمند استان گلستان در راه ثبت ملی قرار گرفتند.

به گزارش گلستان ما؛ جاوید ایمانیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: با تلاش دفتر ثبت آثار استان پرونده ثبت 16 اثر منقول استان گلستان تهیه و با تصویب در جلسه شورای ثبت استان در مسیر ثبت ملی قرار گرفتند.

وی تشریح کرد: این آثارشامل اشیای سفالی و مسی شاخص حاصل از کاوش های آق تپه گنبد کاووس، تپه بازگیر مینودشت، نرگس تپه گرگان متعلق به دوره نوسنگی جدید، مفرغ جدید، آهن و اشکانی و همچنین تعداد 2 اثر منقول آثار چوبی استان با قدمت دوره تیموری می باشد و لازم به ذکر است بیشتر این آثار در موزه گرگان در معرض نمایش علاقه مندان می باشد.

ایمانیان در ادامه گفت: پرونده این آثار پس از طی تشریفات لازم جهت طرح در جلسه شورای عالی ثبت کشور به سازمان مرکزی ارسال خواهد شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای بیش از 1500 اثر شناسایی شده است که تابحال 750 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.