1396-10-30 06:09
750
0
49335
رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبرداد:

قبور امام زاده عبدالله گرگان هم‌سطح‌سازی می‌شوند/ ثبت 25 موقوفه جدید در گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از اجرای طرح ساماندهی و همسطح سازی محوطه امام زاده عبدالله (ع) و قبور همجوار آن خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد اظهارداشت: مجوزهای لازم در خصوص تسطیح و همسطح سازی قبورامام زاده عبدالله (ع) گرگان اخذ شده است و به زودی عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه از ضلع جنوبی حرم مطهر آغاز می گردد.

وی افزود: محوطه قبور اموات و محیط و فضای همجوار امام زاده عبدالله (ع) از نظر سطح و ارتفاع بسیار ناهمگون نشان می دهد که با اجرای این طرح ساماندهی و جلوه زیبایی به خود می گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اضافه کرد: ناهمگونی و غیرهمسطح بودن قبور، مشکلات فروانی برای نظافت، جمع شدن آبهای سطحی بویژه درفصل زمستان و تجمیع زباله بین قبور و زیارت امام زاده بوجود آورده بود.

وی گفت: با توجه به مشکلات متعدد بوجودآمده در قسمت قبور آستان امامزاده؛ از جمله عدم رعایت فواصل و معابر بین قبور، عدم امکان تردد راحت که در برخی اوقات برای همشهریان و مسافرین باعث زمین خوردگی، شکستگی و جراحت آنان شده است.

مهدوی راد ادامه داد: با توجه به در خواست های همشهریان و زائران در زمینه برطرف کردن مشکلات موجود و انجام نشست های دقیق کارشناسی با مسوولان شهرستان مردم شهرستان نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام خواهد شد.

وی یکی از مزیت های این طرح را قطعه بندی و شماره گذاری قبور دانست که جهت تسهیل صاحبان متوفی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی راد با اشاره به اینکه طرح همسطح سازی قطعه بندی شده است و به صورت قطعه به قطعه اجرایی می گردد افزود: با توجه به کمبود منابع مالی در چند مرحله انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان تصریح کرد: این طرح بدون اعتبارت دولتی و فقط توسط هیئت امنای امام زاده و از محل جمع آوری نذورات مردم اجرایی خواهد شد کمک و مساعدت مردم و خیرین شهری و استانی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه کمکهای خیرین در این زمینه باقیات و صالحاتی نیک است از مردم شهرستان گرگان و مجاورین امام زاده خواست: با توجه به اینکه خیرین محترم همکاری های خوبی را به عمل آورده اند و از طرح استقبال نموده اند همت بیشتر مردم شهرستان دارالمومنین را خواستار شد.

مهدوی راد ضمن گلایه از برخی از مسئولین شهری، ساخت سرویس های بهداشتی مدرن و پیشرفته در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) را یکی از اقدامات بزرگ عمرانی در این آستان دانست و تصریح کرد: در سال جاری در زمینه عمرانی اقدامات خوبی در بقاع متبرکه سطح شهرستان انجام شده است که از آن جمله، می‌توان به کاشی کاری ایوان امام زاده عبدالله(ع) و آغاز اجرای فاز نهایی پروژه سردرب ورودی امام زاده عبدالله(ع) اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرگان ضمن تقدیر از خیرانی که تاکنون در جهت اجرای پروژه‌ها با این مجموعه همکاری کرده‌اند، از سایر خیران نیکوکار نیز درخواست کرد تا با مشارکت در اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی، توشه‌ای برای قیامت خویش ذخیره کنند.

مهدوی راد گفت: اگر فردی طرح، پیشنهاد ، سوال و یا انتقادی نسبت به این پروژه دارد می تواند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و هیئت امنای امام زاده مراجعه نمایند.

وی در ادامه با اشاره به این که سنت حسنه وقف یکی از اموری بوده که در دین مبین اسلام و حتی سایر ادیان الهی بسیار مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ وقف است و در این راستا، اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌گرگان نیز فعالیت‌های خوبی در زمینه گسترش فرهنگ وقف صورت گرفته است که حاصل این تلاش‌ها، ثبت 25 مورد وقف جدید در 6 ماهه نخست سال بود که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد ثبت وقف‌های جدید منطبق با نیازهای روز جامعه باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های اصحاب وقف شهرستان در جهت ترویج این سنت حسنه، خاطرنشان کرد: افزایش و حفظ و حراست از موقوفات بدون همکاری مردم و به‌ویژه خیرین نیکوکار قابل تحقق نیست و باید تلاش کنیم تا فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.

وی در پایان افزود: همکاری و تعامل مردم و مسؤولان با اصحاب وقف موجب اتحاد و همدلی بیشتر و پیشبرد بهتر اهداف مجموعه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.