1396-10-25 19:35
1160
0
49167

پیش نشست همایش سراسری نقش زن و خانواده در فقه اجتماعی مذاهب + تصاویر

پیش نشست همایش سراسری نقش زن وخانواده درفقه اجتماعی مذاهب اسلامی باهمکاری دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، جامعه المصطفی(ص) العالمیه (مجتمع آموزش عالی بنت الهدی) و موسسه پژوهشی مذاهب اسلام قم در آق قلا برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، عضو هیات علمی دانشگاه قمدر همایش نگاهی به حضور اجتماعی بانوان در عرصه های نوین، در دارالقرآن ام الابرار آق قلا گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی باشد.

خانم دکتر علی اکبری افزود: انسان مومن اگر بخواهد خط مشی و راه و روش زندگی قرآنی اسلامی را بیاموزد باید قرآن کریم را بعنوان راهنما و کتاب راه هدایت برگزیند.

وی با بیان اینکه، قرآن کریم باعث انتخاب راه و مسیر درست الهی در فراز و نشیب های زندگی انسان مومن می شود، افزود: انسان در سبک زندگی اسلامی به دنبال رسیدن به آرامش و سعادتمندی در دنیا و آخرت است و این هدف والا با الگو و راهنما قرار دادن قرآن کریم تحقق خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه قم با بیان اینکه، در آیات زیادی از قرآن کریم به رسیدن به سعادت دنیا و آخرت اشاره شده است، اظهار کرد: قرآن کریم در بین زن و مرد هیچ تفاوتی قرار نداده است و آن کسی که بیشتر نزد خدا برگزیده تر باشد به تقوای الهی خواهد رسید.

خانم دکتر علی اکبری با بیان اینکه، انسان محبوب خداوند باید تقوای الهی را در زندگی خویش نیز داشته باشد، افزود: تقوا ملاکی است که خداوند متعال قرار داده تا بهشتی بشویم و کرامت الهی را بدست اوردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وظایف زن در خانواده و اجتماع گفت: وظیفه اصلی زن در جامعه اسلامی، تربیت فرزند صالح است و در کنار آن می تواند فعالیت های اجتماعی و کار بیرون نیز داشته باشد بشرطی که نباید لطمه ای به وظیفه اصلی خویش یعنی تربیت اولاد وارد بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه قم با تاکید براینکه، محبت خداوند شامل همه انسان هایی می شود که آموزه های دینی را الگو و سرمشق خود قرار بدهند، اظهار کرد: خداوند محبتی که در ذاتش هست را در مادر قرار داده تا با تربیت فرزند صالح بتواند مهر خویش را در قبال فرزندان انجام بدهد.

خانم دکتر علی اکبری با بیان اینکه، مهم ترین شخص زندگی زن، همسر وی است، افزود: زن باید آداب هنر شوهر داری را بداند و بتواند رضایت همسر خویش را جلب نماید تا بتواند با فراهم کردن محیط گرم خانواده بتواند در تربیت فرزندان صالح نیز کوشا باشد.

Neshast 1

Neshast 1

Neshast 1

Neshast 1

Neshast 1

Neshast 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.