1396-09-26 07:16
528
0
47909
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان:

سی‎امین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده‎های شاهد و ایثارگر در گلستان برگزار می‎شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری سی‎امین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده‎های معظم شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: این مسابقات در بخش‎های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر برگزار می‎شود.

به گزارش گلستان ما، محمدعلی طالع‎زاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار در گرگان اظهار کرد: مرحله شهرستانی سی‎امین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده‎های معظم شاهد و ایثارگر بهمن و اسفندماه جاری برگزار می‎شود.

وی زمان برگزاری مرحله استانی سی‎امین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده‎های شاهد و ایثارگر را فروردین و اردیبهشت‎ماه سال 1397 عنوان و  تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقات به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: افراد شرکت‎کننده در بخش خواهران «گروه الف» ویژه سنین 16 الی 23 سال برای فرزندان دختر شاهد و ایثارگر برنامه‎ریزی شده است، در «گروه ب» بخش خواهران نیز افراد 23 سال به بالا می‎توانند در این مسابقات شرکت کنند.

طالع‎زاری بیان کرد: مسابقات قرآنی ویژه برادران نیز به صورت مجزا در دو گروه «الف» و «ب» با ویژگی‎های ذکر شده در گروه‎های سنی مورد اشاره انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ در گروه «ج» ویژه همسران شاهد و ایثارگر نیز در چهار بخش «حفظ»، «قرائت»، «مفاهیم» و «تفسیر» برگزار می‎شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی 10 جلد از جزوات تفسیر نمونه حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی به عنوان منبع آزمون انتخاب شده است، این کتب به صورت الکترونیکی قابل تهیه بوده و یا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

طالع‎زاری ابراز کرد: ثبت‎نام از شرکت‎کنندگان از امروز آغاز شده است و تا پایان دی‎ماه جاری ادامه دارد، این مهلت قابل تمدید نیست.

به گفته وی؛ جوایز این دوره از مسابقات متناسب با آئین‎نامه داخلی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی مانع افزایش آسیب‎های اجتماعی می‎شود، گفت: قاریان و قرآن‎آموزان می‎توانند سفیران خوبی برای ترویج آموزه‎های دینی و قرآنی باشند.

طالع‎زاری برگزاری مسابقات قرآنی را راهکاری اثربخش در ترویج احکام الهی دانست و بیان کرد: عمل به تکالیف الهی بر اساس آموزه‎های دینی و قرآنی باید مورد توجه قرار بگیرد، به فرموده مقام معظم رهبری جامعه ما خوشبختانه با قرآن مانوس شده است اما ما نباید به این قانع شویم آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کند و تامل و تدبر در این کتاب الهی داشته باشد.

وی از جوانان به عنوان سرمایه‌های معنوی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: خوشبختانه قرآن در جامعه ما مهجور نیست همه باید همت کنیم تا انس با این کتاب الهی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.