1396-09-19 15:58
670
0
47637
دبیر جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد:

افزایش 100 درصدی اثرات و برگزیدگان طلاب استان در جشنواره علامه حلّی(ره)

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان با اعلام این خبر گفت: در دومین جشنواره علامه حلّی(ره) اثرات و برگزیدگان افزایش 100 درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین نادعلی رضایی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) اظهار کرد: همانطوری که قرآن کریم در مبحث علم تاکید فراوانی به ما شده است ما هم باید به این موضوع اهمیت قائل شده و بعد از کسب علوم به نشر آن بپردازیم، عالم بی عمل هم به مانند زنبور بدون عسل می ماند.

دبیر جشنواره علامه حلی تصریح کرد: وقتی عالم را در مقایسه با شهید یاد می کنیم او را افض تر از شهداء می دانیم، همان طوری که شخصی با اهداء کردن جانش قصد حفظ مقدسات را دارد یک عالم هم به همین طریق با دانسته هایش و عمل صالح خودش می تواند جلوی گمراهی مردم را گرفته و راه سعادت را به دیگران نشان می دهد.

حجة الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: تنها وسیله ماندگاری عالم، آثاری است که از او به جا می ماند، اگر دانسته های خودش را در اختیار دیگران قرار ندهد دانشش هیچ فایده ای برای دیگران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه علامه حلّی (ره) را می توان به عنوان الگو انتخاب کرد گفت: همانطوری که علامه حلّی آثار فراوانی را برای نجات بشریت از خود به جای گذاشته است ما هم با تبعیت کردن از این عالم گرامی تلاش کنیم.

مسئول پژوهش حوزه های علمیه استان اذعان کرد: فرهیختگان حوزوی می توانند با قلم هایشان و دانسته های علمی که در اختیار دارند گام های بلندی برای پیشبرد اهداف اسلام حقیقی داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه دومین دوره از جشنواره علامه حلی را پشت سر گذاشته ایم ابراز کرد: مشارکت طلاب در دوره دوم نسبت به دوره اول دو برابر شده که این نشان اهمیت طلاب به امر پژوهش بوده است.

وی بیان کرد: مشارکت طلاب در دوره اول این جشنواره 363 اثر بوده که در دوره دوم تعداد اثرات به 663 اثر رسیده که در مقایسه با دوره قبل رشدی حدود 100 درصدی را داشته است.

دبیر جشنواره علامه حلی تاکید کرد: در بحث آثار برگزیده هم این دوره با  انتخاب 34 اثر برگزیده کشوری نسبت به دوره قبل رشدی بیش از 100 درصد را از خود به جای گذاشته است.

مسئول پژوهش حوزه های علمیه استان  با تشریح برنامه های سالهای آتی بیان کرد: از اهداف جشنواره علامه حلی در سالهای آینده می توان به راه اندازی شورای پژوهش اشاره کرد که این کار برای بار اول در کشور تشکیل خواهد شد.

رضایی هدف بعدی را ایجاد شور و شوق در بین طلاب و اساتید دانست و افزود: ایجاد شور اشتیاق برای اساتید حوزه های علمیه یکی دیگر از اهداف این جشنواره خواهد بود، تا اساتید حوزه علمیه شوقی برای امر پژوهش نداشته باشند طبیعتاً طلاب هم میلی پیدا نخواهد کرد.

وی در پایان از برگزاری کرسی های علمی در مدارس علمیه خبر داد و تاکید کرد: حمایت از نشریات و کتب در کتابخانه های مدارس علمیه هم از برنامه هایی است که در در سالهای آینده عملی می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.