1396-09-19 15:27
693
0
47634
مسئول علمی جشنواره علامه حلّی(ره) در گرگان:

طلاب گرگانی در مقابل پدیده های نوظهور این شهرستان مقابله کنند

مسئول علمی جشنواره علامه حلّی(ره) گفت: در شهرستان گرگان گروهک هایی مشغول به فعالیت بر علیه اسلام هستند، طلاب گرگانی با این پدیده ها مقابله کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین حسین حجامی در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلّی(ره) اظهار کرد: در قرآن کریم آورده شده که هر منافقی ادعای اصلاح طلبی می کند و برخی ها با تحریف هر اصلاح طلبی را منافق می دانند در اینجا مغالطه ایهام و انعکاس به وجود آمده است.

مسئول علمی جشنواره علامه حلّی(ره) تصریح کرد: ما مسائل زیادی در خصوص تاریخ و گذشته داریم که هنوز برای ما مشخص نشده است، یا به نوعی در خصوص تاریخ کم کار شده ایم.

وی با بیان اینکه خود علوم را به تناسب نیازهای خودش باید پیش ببریم تاکید کرد: در مبحث ولایت فقیه تنها چیزی که بحث شده این است که ولی فقیه داشته باشیم یا نه؟! این غایت فعالیت ما در این زمینه بوده است.

حجة الاسلام حجامی تاکید کرد: ما باید در مسائل ولی فقیه، زمان و نحوه انتخاب ولی فقیه هم پژوهش کنیم و از این امر غافل نشویم و همچنین در خصوص اختیارات ولی فقیه و شیوه برکناری یا انتخاب آن صاحب علم باشیم، اگر در این زمینه ها اگر تحقیق نداشته باشیم چگونه می توانیم اندیشه حکومت اسلامی را تبعیین کنیم.

مسئول علمی جشنواره علامه حلّی(ره) با اشاره به برخی از موضوعات محرومی که طلاب به آن توجهی ندارند تاکید کرد: به طور مثال در بحث تغییر جنسیت ما غافل هستیم و در حد جایز و غیر جایز بودن آن پیش رفته ایم، این ها مواردی است که باید به صورت جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به مسأله مهدویت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مسأله مهدویت فعالیت هایی انجام شده ولی در خصوص مسائل جدید مهدویت مانند خواب هایی که به وجود آمده غافل هستیم، باید در این مسائل هم ورود پیدا کنیم.

حجامی در خصوص خطرات و پدیده های نو ظهور در گرگان هم سخن به میان آورد و ابراز کرد: در گرگان گروهک هایی وجود و مشغول به فعالیت هستند که طلاب و علمای این استان باید در مقابل این پدیده های نو ظهور به صورت جدی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.