1393-08-01 07:34
1045
0
4709
با سخنرانی آیت الله هادوی تهرانی :

همایش مبلغین محرم در گرگان برگزار می شود

همایش مبلغین محرم شنبه (3 آبان) در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار می گردد.

به گزارش گلستان ما، در آستانه ماه عزاداری سالارشهیدان اباعبدالله الحسین(ع) همایش مبلغین محرم با حضور آیت الله نورمفیدی ، استاندار ، ائمه جمعه و جماعات استان روز شنبه (3آبان ماه) ساعت 8/30 صبح در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار می شود.

گفتنی است ، سخنران این مراسم آیت الله مهدی هادوی تهرانی از اساتید حوزه علمیه قم است.

81191015-5743570

آیت الله مهدى هادوى در سال 1340 در تهران زاده شد. پس از طىّ دوره دبستان و راهنمايى، به عنوان شاگرد ممتاز از دبيرستان خوارزمى كه از دبيرستانهاى بسيار معتبر روزگار خود بود، در رشته رياضى و فيزيك ديپلم گرفت و در حین تحصیل توانست در سن 16 سالگی مدرک معتبر تافل (TOEFL) در زبان انگلیسی را با امتیاز بالا از دانشگاه پرینستون دریافت کند.

وی در دوران دبیرستان مطالعات گسترده ای در زمینه فیزیک نظری و ریاضیات کاربردی انجام داد و در این زمینه با برخی دانشگاه های بزرگ دنیا مکاتبه داشت. او پس از اخذ دیپلم به عنوان يكى از پذيرفته شدگان ممتاز كنكور، در رشته مهندسى برق و الكترونيك دانشگاه صنعتى شريف مشغول به تحصيل شد.

وى پس از مدتى تحصيل غير رسمى، تحصيلات رسمى حوزوى خود را از سال 1359 در قم آغاز كرد و در ادامه تحصيل، ادبيات و منطق را نزد آيت الله خوش‏وقت در تهران، فراگرفت. سپس بار ديگر به قم بازگشت و دوره سطح را در مدت پنج سال به پايان رساند و در امتحانات حوزه بارها به عنوان فرد ممتاز معرفى شد. پس از آن به تحصيل خارج فقه و اصول پرداخت.

هادوی از محضر اساتيد بزرگى همچون آيات عظام شيخ جواد تبريزى، وحيد خراسانى، بهجت فومنى، مكارم شيرازى، ميرزا هاشم آملى و شيخ جعفر سبحانى استفاده كرد و بيش از همه در محضر درس آيت الله سيد كاظم حائرى به تحصيل پرداخت. استاد هادوى در فلسفه از محضر بزرگانى همچون آيت الله انصارى شيرازى، حسن زاده آملى، و مصباح يزدى بهره جسته و سالها به خوشه‌‏چينى از خرمن حكمت حكيم متأله آيت الله جوادى آملى مشغول بوده است.

وى عضو شوراى بررسى متون علوم انسانى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى و رئيس گروه فقه و حقوق اين شورا و عضو شوراى علمى كارشناسى ارشد فلسفه علم دانشگاه صنعتى شريف است. استاد هادوى همچنين در برخى از علوم جديد مانند اقتصاد، كلام جديد، فلسفه علم و فلسفه هنر، مطالعات و تحقيقات گسترده‌اى دارد كه بعضى از آنها در قالب كتب و مقالات عرضه شده است. وى به دو زبان انگليسى و عربى تسلّط كامل دارد و تا حدّ زيادى با زبان فرانسه و آلمانى نيز آشناست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.