1393-07-29 20:03
1094
0
4642

مهمترین مشکل در خانواده ضعف مهارت های ارتباطی است/ مجلات پیوند در سبد زندگی خانواده قرار گیرد

رییس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت : بیشترین مشکل در بحث خانواده  ضعف مهارت های ارتباطی،‌کاهش ارتباط اعضای خانواده بایکدیگر، عدم توجه به نیازهای عاطفی فرزندان و در نهایت فقرعاطفی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، نسرکانی در آستانه روز ملی خانواده درگفتگو با خبرنگارما خانواده را یکی از مقدس ترین نهاد در نزد خداوند برشمرد و آن را همواره در معرض آسیب های مختلف اجتماعی بیان کرد.

وی با تاکید بر شناسایی آسیب ها از سوی برنامه ریزان تربیتی خاطرنشان کرد‌:‌عدم برنامه ریزی و شناسایی آسیب ها سبب تضعیف کارکرد‌های این نهاد تربیتی وعدم کارایی آن خواهد شد.

نسرکانی با اشاره به احادیث و روایات محبوب ترین کار نزد خداوند را ازدواج و تشکیل خانواده دانست و افزود : اصل دهم قانون جمهوری اسلامی همگان را دعوت به پاسداری از نظام و کیان خانواده می کند که نشان از اهمیت این نهاد تربیتی دارد.

وی اذعان کرد : در استان ما رفتارهای پرخطری وجود دارد که بنیان خانواده ها را تهدید می کند و این وظیفه نهادهای تربیتی مانند آموزش و پرورش است که با فرهنگ سازی ازکیان خانواده درمقابل این خطرات دفاع کند.

وی با بیان اینکه  ۲۵ ذی الحجه برابر با ۲۸ مهر روز ملی خانواده اسلامی  و متقارن شده با هفته پیوند اولیا و مربیان است  بیان کرد :  برنامه های متنوعی در سطح استان برای گرامیداشت این روز و این هفته انجام می‌گیرد.

مهترین مشکل در بحث خانواده ضعف مهارت های ارتباطی است

وی بیشترین مشکل در بحث خانواده را ضعف مهارت های ارتباطی ، کاهش ارتباط اعضای خانواده بایکدیگر، عدم توجه به نیازهای عاطفی فرزندان و درنهایت فقرعاطفی برشمرد.

رییس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان  یکی از بهترین مصادیق مشارکت  اولیا را حضوردرکلاس های  آموزش خانواده دانست و حضور مادران در این جلسات را بسیار پرنگ ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: حضور ۸۰ درصدی مادران در آموزش های خانواده اگرچه حکایت از اهمیت تربیت فرزندان از سوی خانواده ها‌ دارد اما حضور کمرنگ پدران نشانده شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و واگذاری آن به مادران است  که این یک نقص بزرگ در این حوزه است.

حضور همزمان پدر ومادر کلاس های آموزش خانواده مورد انتظاراست

وی افزود: انتظار ما در آموزش و پرورش این است که در جهت همسویی تعلیم و تربیت پدران و مادران باهم در برنامه های آموزش خانواده شرکت کنند.
وی با بیان اینکه سرفصل هایی برای اساتید آموزش های خانواده مشخص شده است ، افزود : براساس نیاز سنجی و آسیب شناسی خانواده ها درهرشهرستان و با توجه به آسیب های اجتماعی آن منطقه آموزش هایی در مدارس توسط اساتید ارائه می‌شود.

۲هزار و سیصد و سی و پنج انجمن اولیا فعالیت می کنند

نسرکانی از تعداد۲هزار و سیصد و سی و پنج انجمن اولیا و مربیان در مدارس و حدود ۱۸هزار نفر عضو در انجمن ها در استان خبرداد وافزود: هرساله براساس معیار های ارزیابی توسط هیئت داوران ۲ درصد از انجمن های مدارس هرشهرستان بعنوان انجمن برتر به وزارت آموزش و پرورش  معرفی می شوند.
وی ادامه داد: ۳ درصد انجمن اولیا و مربیان بعنوان انجمن برتر استانی  و ۵ درصد آن نیز بعنوان شهرستانی  و در مجموع ۱۰درصد از انجمن ها درهرسال مورد تشویق قرار می‌گیرند.

عدالت در گزینش انجمن های برتر تقسیم بندی آن درسه بخش است

وی در بخشی از سخنان خود ازشیوه گزینش انجمن ها ی برترانتقاد کرد و بیان داشت : مدارس در ابتدا  باید در سه بخش روستایی ، شهری وخاص تقسیم بندی شود وسپس درهربخش وبا توجه به امکانات و‌ظرفیت های خاص آنان مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی درادامه گفت : جشنواره انجمن های برتردر دو بخش تجارب برتر اجرایی وپیشنهادی انجام می شود، اما با توجه به کمبود اعتبارات دیگر جشنواره ای به شکل سالهای قبل وجود ندارد و فقط تجارب جمع آوری شده و کتابچه تجارب در اختیارمدارس سراسر کشورقرار گرفت.

مجلات پیوند در سبد زندگی خانواده قرار گیرد

وی در پایان مجلات علمی تربیتی پیوند را به خانواده ها توصیه و حاوی مطالب ارزشمند علمی و تربیتی با قلم صاحبنظران و اساتید برجسته تعلیم و تربیت وبه سود خانواده دانست و گفت : اشتراک یکساله ی این مجلات ۱۸هزار و هفتصد تومان می شود که اگر در سبد زندگی خانواده قرار گیرند بسیار مثمر ثمر درتربیت فرزندان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.