1396-07-19 16:59
628
0
45151
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

جامعه امروز نیازمند وقف در حوزه انسانی سازی است

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد از لزوم وقف در زمینه حوزه های علمیه سخن گفت و افزود: جامعه امروز نیازمند موقوفاتی است که به انسان سازی و تربیت مروجان دین کمک کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام نور الله ولی نژاد در حاشیه همایش وقف و حوزه های علمیه در امام زاده نور گرگان در جمع خبرنگاران گفت: وقف یکی از منابع پایه دار برای حفظ حوزه علمیه است در گذشته نیز حوزه های علمیه از پشتوانه مردمی و ی از منابع خمس و وقف پشتیبانی می شدند.

وی با بیان اینکه وقف از کمک های ماندگاری است که موجب حیات، رشد و توسعه حوزه های می شود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ علمای بزرگ ایران و نجف به دنبال این بودند که حوزه های علمیه مستقل شده و بدون وابستگی مالی فعالیت کنند که این امر التزام وقف را بیشتر می کند، کمک دولتی حوزه های علمیه را از حریت خارج می کند.

ولی نژاد متذکر شد: اگر مردم وقف در زمینه حوزه های علمیه را بیشتر کنند منافع آن متوجه خودشان می شود چرا که از محل این موقوفات روحانی و طلبه تربیت می شوند و به درد جامعه می خورند به بیانی دیگر در جامعه ای که روحانی تربیت شود معنویت از طریق قرآن و پیغمبر و اهل بیت(ع) فراگیر می شود.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند موقوفاتی است که به انسان سازی و تربیت مروجان دین کمک کند، در گذشته نیز تقویت حوزه های علمیه از اهداف موقوفات مردم بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.