1396-07-19 09:39
539
0
45122
رسایی در دانشگاه منابع طبیعی؛

هیئت عزاداری که اهداف عاشورا را تبیین نکند، حسینی نیست/ متاسفانه امروز برخی مسئولین در نظام اسلامی خصلت یزیدی دارند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با حضور در جمع هیئت عزاداری دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی به تبیین شاخصه های لشکر دشمن پرداخت و گفت: هریک از ما باید بررسی کنیم اگر در عاشورا بودیم در کدام لشکر حضور داشتم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: بسیاری از کسانی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین صف کشیدند اهل تهجد بودند و سابقه جبهه و جهاد داشتند.

وی افزود: تمام کسانی که در لشکر امام حسین و یزید بودند دقیقا می دانستند برای چه آنجا حضور دارند از اینرو اگر بگوییم کسانی از سر نا آگاهی جنگیدند اشتباه است.

رسایی گفت: در لشکر مقابل کسانی یا برای غنیمتهای جنگی یا ملک ری و یا ترس حضور داشتند و اهل بیت پیامبر و امام و یارانش هم دقیقا می دانستند قرار است چه اتفاقی بیفتد و هدفشان چیست.

وی افزود: گفتن شاخصه های لشکر دشمن برای عبرت گرفتن مهمتر از بیان شاخصه های یاران امام است.

رسایی در ادامه چند شاخصه از لشکر دشمن را بیان کرد و گفت: امروز اگر هر یک از این خصوصیات در ما وجود داشته باشد باید بدانیم در زمان عاشورا هم یقینا در لشکر دشمن قرار داشتیم.

وی شکم پرستی، سکولار بودن، دنیا گرایی، عقلگرایی مادی، نفاق، بیگانه پرستی را از جمله خصوصیات لشکر یزیدخواند.

وی در ادامه توضیح داد: ممکن است در هیئت عزاری امام حسین هم باشیم اما ویژگی لشکر عمر سعد را داشته باشیم و باید ببینیم با خصلت حسینی سینه می زنیم یا یزیدی!

این کارشناس مسائل سیاسی فرهنگی گفت: نباید صرفا به ظاهر اکتفا کنیم چرا که بسیاری از لشکریان عمر سعد هم اهل تهجد و عبادت بودند.

وی گفت: حتی اگر در جبهه حق هم فعالیت کنیم ولی هدف ما برای رسیدن به منافع شخصی باشد مطمعنا این فعالیتها نمی تواند نجات دهنده باشد و این افراد هم یقینا در زمان امام حسین در جبهه باطل حضور پیدا می کردند.

رسایی افزود: متاسفانه امروز شاهدیم برخی از افراد که در نظام اسلامی مسئولیت دارند این خصلتها را در خود دارند.

وی در تشریح این خصلتها گفت: وقتی که مسئولی در مقابل اتکاء به نیروی داخلی معتقد است برای اداره کشور هم باید از خارج مدیر وارد کنیم و یا کسانی در برابر ایستادگی با نظام سلطه و آمریکا می گویند مگر می شود با این توان و نیرو در مقابل آمریکا ایستاد! دقیقا همان سخنان ۱۴۰۰سال پیش کسانی است که می گفتند با ۷۲ تن نمی شود در مقابل لشکر یزید ایستادگی کرد و باید تسلیم شد.

نماینده سابق مردم تهران گفت: برخی می خواهند در هیئتهای عزاداری سید الشهدا صرفا به بیان مصائب پرداخته شود و اهداف قیام عاشورا در آن گفته نشود که این همان اسلام سکولار است که اتفاقا از سوی غرب نیز حمایت می شود.

وی گفت: متاسفانه کسانی که امروز نمی توانند زندگی خود را با دین و ارزشهای عاشورا تطبیق دهند سعی می کنند واقعیتهای عاشورا و رفتار امام حسین را به نفع خود تفسیر کنند.

رسایی گفت: کسانی که امروزمدعی اند امام با عمر سعد مذاکره کرده است به این دلیل است که می خواهند رفتارهای اشتباه خود را توجیه کنند از اینرو از عاشورا و قیام امام حسین مایه می گذارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.