1396-06-30 13:10
896
0
44343
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تشریح کرد؛

برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در گلستان

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان برنامه های احیای فریضتین در استان را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ یاسر قزوهی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص برنامه های هفته احیای فریضتین، گفت: اول محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و ما به عنوان ستاد فریضتین برنامه های شاخصی برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته ایم.

وی افزود» ستاد فریضتین در ذیل قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهی از منکر در دوم اردیبهشت 94 به تصویب شورای نگهبان رسید و در ماده 20 آن اعضای ستاد مشخص شدند، در گذشته این ستاد با نام احیای امر به معروف و نهی از منکر پیرو فرمایش مقام معظم رهبری تشکیل شده بود.

قزوهی با بیان اینکه از همان گذشته مقصود ستاد فرهنگ سازی، ترویج و توسعه و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: در ابتدای تشکیل ستاد، فراز و فرودهای زیادی طی شد و در نهایت در سال 94 به عنوان قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسید.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان تصریح کرد: در استان گلستان علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار دبیر ستاد هستند، معاونت دولت بر مردم آن بر عهده مدیرکل بازرسی استان آقای فتوحی، معاونت مردم بر دولت بر عهده حجت الاسلام ولی نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلام، معاونت فرهنگ و تحقیقات بر عهده بهرام عبدالحسینی مدیرکل صدا و سیما، معاونت سازمان نظامی و قضایی بر عهده جناب حسنی، معاونت مدیریت و برنامه ریزی بر عهده جناب عابدی و مسئول امور بانوان ستاد نیز بر عهده فائزه عبدالهی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر برنامه های ستاد جنبه نرم افزاری دارند، متذکر شد: بیشتر تلاش کردیم آگاهی بخشی و آموزش را اولویت اصلی خود قرار دهیم که در همین راستا در هر اداره، هیئات و مساجد شورای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت.

قزوهی ستاد امر به معروف و نهی زا منکر را فراجناحی و فراقوه ای خواند و افزود: نه کار جناحی و سیاسی خواهیم کرد  و در عین حال از آنجا که رئیس ستاد نماینده ولی فقیه است فراقوه ای هستیم.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی مظلومی است و  مغفول مانده، ابراز کرد: باید این فریضتین احیا و به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه آحاد جامعه به این امر بپردازند.

وی تأکید کرد: در شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و مساجد گروه هایی که انگیزه بیشتری دارند با یک ترکیب 10 نفره شناسایی شده و به عنوان طلایه داران فریضتین در چارچوب قانون طی آموزش هایی که می بینند قرار است مجری این دو فریضه واجب در حیطه تذکر لسانی شوند.

قزوهی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر واجب های فراموش شده ای هستند که شاید عملکرد اشتباه برخی و یا عمل نکردن برخی دیگر این لطمه را این دو فریضه زده است، در صورتی که روحیه این دو فریضه با خشونت و بی احترامی در تضاد است و اگر آحاد جامعه با زبان لین و نرم بدان عمل کنند آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان گلستان به شرح زیر پرداخت:

روز اول، جمعه، 31 شهریور با عنوان «وحدت کلمه، دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر» نام گذاری شده و در آن حضور و تجمع سراسری در نمازهای جمعه و راهپیمایی را به عنوان تجمع میثاق با شهید امر به معروف و نهی از منکر حضرت اباعدبالله الحسین(ع) خواهیم داشت.

روز دوم، شنبه دوم محرم و یکم مهر ماه، با عنوان «فرهنگ ایرانی اسلامی، دانش آموزان و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده و در آن برنامه نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مدارس و به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه شاهد گرگان  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش پرورش را خواهیم داشت.

روز سوم، یکشنبه سوم محرم، با عنوان «استقلال فرهنگی، دانشگاهیان و امر به معروف و نهی از منکر » نامگذاری شده که با همکاری مجموعه دانشگاهی کرسی های آزاداندیشی و نشست های علمی تعریف شده و تجلیل از شهدای حوزه و دانشگاه را نیز خواهیم داشت.

روز چهارم، دوشنبه چهارم محرم، با عنوان «سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر » نامگذاری شده که در آن برگزاری همایش و بزرگداشت شهدای ادارات را تعریف کرده ایم.

روز پنجم، سه شنبه پنجم محرم، با عنوان «تحکیم و تعالی نهاد خانوده، آسیب های اجماعی و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده که همایشی با کمک بانوان در آن برگزار خواهد شد.

روز ششم، چهارشنبه ششم محرم، با عنوان «حمایت از تولید ملی، اقصاد مقاومتی و امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده که در آن گردهمایی طلایه داران اصناف را خواهیم داشت.

روز آخر و روز هفتم، پنج شنبه هفتم محرم، با عنوان «حمایت از آمران به معروف و ناهی از منکر» نامگذاری شده که در آن بزرگداشت شهدای این حوزه با حضور آحاد مردم در گلزار و مزار شهدا و مراسم غبارروبی شهدا را خواهیم داشت.

قزوهی در پایان گفت: اگر همه عموم مردم به عنوان یک وظیفه الهی و قانونی و انسانی این فریضه را اجرا کنند به فرموده امام باقر(ع) تمامی فرایض دیگر با آن اقامه می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.