1396-05-26 09:07
655
0
42817
در آیین معرفی خردسال ترین حافظ قرآن کریم استان گلستان مطرح شد:

ایثارگری های شهید «حججی ها» حاصل تربیت قرآنی است/ در حوزه قرآنی باید آتش به اختیار عمل کرد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان گفت: ما مدیون ایثارگری های شهدایی مانند «حججی ها» هستیم، این جانفشانی ها برای اسلام حاصل تربیت قرآنی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، حجت الاسلام حسن دارابی در آیین معرفی خردسال ترین حافظ قرآن کریم در استان که در دارالتحفیظ امام جواد)ع) در گرگان برگزارشد، اظهار کرد:  باید برای نعمت امنیت و سلامتی و درک انقلاب در سایه قرآن کریم خدا را شاکر باشیم .

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، «سلامتی» و «امنیت» را دو نعمت بسیار بزرگ دانست و افزود:  در زمانی که درهمه دنیا بسیاری از افراد در مسیر توحید و حدت نباشند ما درمسیر آن  قرارداریم، شیعه و سنی در کنار همدیگر در محضر قرآن در امنیت کامل هستیم  در حالی که در بسیاری از کشور ها مسلمانان ناموسشان، احترام و عرزشان شکسته شد ولی در محضر  و برکت قرآن در امنیت هستیم.

khordsaltarinhafez 19

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان تصریح کرد: در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما حفظ خاک و مرز و بوم از زندگی خود گذشتند، چقدر سخیفانه  و کوتاه بینانه است که انسان  فکر کند که مدافعان حرم  برای پول و مادیات می روند آن هم در کشور دیگر و جایی که حتی زبان آنها را هم بلد نیستند .

ایثارگری های شهید «حججی ها» حاصل تربیت قرآنی است

وی تاکیدکرد: ما مدیون  ایثارگری های شهدایی مانند «حججی ها» هستیم، این جانفشانی ها برای اسلام حاصل تربیت قرآنی است.

دارابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما حداقل باید 12 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم چرا که حفظ آن درجان اثر می کند و عامل به آن می شوند  و این مهمترین ویژگی حافظان و قاریان است.

khordsaltarinhafez 22

نقش بی بدیل پدر و مادر در تربیت حافظان قرآن

«سید مصطفی حسینی واعظ» در ادامه ضمن قدردانی از پدر و مادر این حافظ قرآن بیان کرد: نقش اصلی برای تربیت «سجاد احمدی» برعهده خانواده بوده  و نقش تعیین کننده ای دارند.

در حوزه قرآنی باید آتش به اختیار عمل کرد

وی افزود: در کنار پدر و مادر استاد متخصص است که خوشبختانه در دارالتحفیظ امام جواد علی(ع) ساتید آتش به اختیار به صورت پایه ای حال تربیت حافظان هستند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیعات استان با بیان اینکه برای فعالیت های قرآنی نباید منتظر دستور مسئولین بود، بیان کرد: آقای «جواد شاهینی» خود حافظ قرآن هستند،  اگر ایشان  می خواست منتظر کمک هابماند الان چنین مجموعه ای متخصصی برای تربیت حافظانقرآن کریم وجود نداشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.