1396-05-20 05:16
648
0
42596
حجت الاسلام فضیلت خبر داد:

اهدا بیش از ٣ هزار جلد کتاب در سه ماه نخست سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدای سه هزار و ٧٥٤ جلد کتاب در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ اهداء این کتاب‌ها ٤٥٣ میلیون و ٨٦٥ هزار ریال بوده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: اغلب کتاب‌های اهدایی در چهار حوزه دینی، عمومی و کودک و نوجوان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد کتاب‌های عمومی اهدایی یک هزار و ٢٣١ جلد و هزینه این کتاب‌ها نیز ١٦٦میلیون و ٦٨٥هزار ریال بوده است.

حجت‌الاسلام فضیلت بابیان این نکته که٨٠کتاب تخصصی در سه ماه نخست سال جاری نیز اهداشده، اظهار کرد: هزینه این کتاب‌ها به ارزش هشت میلیون و ٥٠٠ هزار ریال بوده است.

این مسئول گلستانی ادامه داد: بیش از ٢هزار کتاب در حوزه دینی توسط این اداره کل اهداشده است که ارزش آن ٢٤٩میلیون و ٨٤٠ هزار ریال بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته ٥٠٠جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به مبلغ ٢٨ میلیون و ٨٤٠هزار ریال اهداشده، افزود: مطالعه کتاب بسیار مهم است و در افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه تأثیر بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

حجت‌الاسلام فضیلت تصریح کرد: خانواده اولین بنیان تأثیرگذار در جامعه است و پدر و مادر نقش مهمی در شکل‌گیری و نهادینه کردن عادت حسنه کتاب‌خوانی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عادت کردن به کتاب‌خوانی لازم و کافی نبوده و می‌بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت کوشید تا هدف و مقصود مطالعه را به توان در جامعه تحقق بخشید.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.