1396-05-12 07:22
695
0
42253

اولین کارگاه تخصصی شعر آیینی و مقتل‌شناسی در گلستان برگزار شد+ تصاویر

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، اولین کارگاه تخصصی در دو بخش شعرآیینی و مقتل‌شناسی توسط جامعه ایمانی مشعر و با حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، اولین کارگاه تخصصی در دو بخش شعرآیینی و مقتل‌شناسی توسط جامعه ایمانی مشعر و با حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

محمد زوار دبیر کمیته شاعران جامعه ایمانی مشعر استان گلستان، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شعر و اهمیت آن به عنوان عنصری موثر در محافل مذهبی گفت: در کارگاه «بررسی اهمیت شعر آیینی و شاعران آیینی در تاریخ اسلام» ۱۱ نفر از شاعران آیینی استان در کنار مداحان اهل بیت علیهم السلام حضور بعمل رساندند و همراه با استاد، تاریخ مرتبط با شعر آیینی را بررسی و مرور نمودند.

وی افزود: هدف ما در جامعه ایمانی مشعر بهبود سطح شعر آیینی استان است و برای تحقق این هدف از همه‌ی ظرفیت‌های استان استفاده ‌خواهیم کرد، لذا از همه‌ی علاقه‌مندان به شعر آیینی خواشمندیم انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق راه‌های ارتباطی در اختیار کمیته شاعران جامعه ایمانی مشعر استان گلستان قرار دهند.

همچنین محمد برزین، دبیر کارگروه‌ هیئت در جامعه ایمانی مشعر استان گلستان پیرامون هدف برگزاری این نشست گفت: تقید روضه‌خوان به استفاده از مقاتل معتبر، راه را برای بیان بسیاری از تحریف‌ها و انحراف‌ها در محافل مذهبی می‌بندد. ایشان همچنین خاطرنشان کرد: مطالعه مقاتل معتبر و آشنایی با نحوه مقتل‌خوانی، زمینه را برای گسترش و کشف مضامین و نگاه‌های نو در روضه‌خوانی فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که این کارگاه‌های یک روزه در تاریخ ۱۰ مردادماه ۹۶ برگزار گردید و در ابتدای آن، قاری ممتاز جناب عبدالمجید یازرلو از گرگان به تلاوت آیاتی از کلا‌الله‌مجید و کربلایی چاوش اکبری از گنبد به شعرخوانی در مدح امام رضا علیه‌السلام پرداختند. در ادامه نیز مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام کربلایی مهدی حسنی به مولودی‌خوانی و مدح مناقب امام رضا علیه‌السلام پرداخت.

کنگره شعر3

کنگره شعر5

کنگره شعر6

کنگره شعر4

کنگره شعر2

کنگره شعر1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.