1396-05-09 15:02
778
0
42150
معاون بنیاد شهید گلستان:

بیش از 1200 دانش‎آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده گلستان تحصیل می‎کنند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به وضعیت دانش‎آموزان در مدارس شاهد و طرح پراکنده گفت: یک‎هزار و 211 دانش‎آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده تحصیل می‎کنند.

به گزارش گلستان ما، محمدعلی طالع‎زاری در گفت‎وگو با فارس ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: 432  دانش‎آموز در 33 مدرسه شاهد استان گلستان تحصیل می‎کنند و 779 دانش‎آموز در مدارس پراکنده استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه یک‎هزار و 211 دانش‎آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده تحصیل می‎کنند، تصریح کرد: از این تعداد 641 دانش‎آموز پسر و 570 دانش‎آموز دختر هستند، دانش‎آموزان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد تحصیل می‎کنند و عده‎ای از این دانش‎آموزان در سایر مدارس تحت عنوان طرح پراکنده درس می‎خوانند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در خصوص آمار دانش‎آموزان طرح شاهد در سال تحصیلی 1396-1395 به تفکیک دوره‎های تحصیلی گفت: 386 نفر معادل 31.9 درصد در مقطع اول متوسطه، 395 نفر معادل 32.6 درصد در مقطع ابتدایی و 430 نفر معادل 35.5 درصد در دوره دوم متوسطه تحصیل می‎کنند.

طالع‎زاری اشاره‎ای به درصد تفکیک آماری «نسبت ایثارگری» کرد و افزود: 3.6 درصد دانش‎آموزان فرزند شهید هستند تعداد فرزندان جانباز 70 درصد نیز حدود 5.4 درصد و فرزندان جانباز 50 الی 69 درصد نیز 10.4 درصد است و 80.6 درصد نیز فرزندان آزادگان سرافراز هستند.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد در تعالی‎بخشی دانش‎آموزان به لحاظ ابعاد آموزشی، دینی و اعتقادی تلاش می‎کنند، ابراز کرد: کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس شاهد باعث شده تا دانش‎آموزان با تقویت استعداد و مهارت‎هایی که دارند به مراحل خوبی از پیشرفت دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: تا وقتی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد دشمنان از طمع ورزیدن به انقلاب اسلامی مأیوس خواهند شد.

طالع‎زاری بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید به نسل‎های آینده منتقل شود، آنچه جامعه را در برابر آسیب‎های اجتماعی واکسینه می‎کند وجود همین فرهنگ تعالی‎بخش است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.