1396-04-27 18:34
734
0
41601
اسنادی در تکذیب ادعای مسئولین آموزش و پرورش؛

اخذ مبالغ 150 هزارتومانی با نام بیمه و کتاب!/ هزینه‌‌ی بیمه و تامین کتب درسی چقدر است؟ + جدول قیمت‌‌ها

مدیران آموزش و پرورش آذربایجان‌‌‌شرقی اخذ مبالغ 150 هزار تومانی برای تامین کتب درسی و بیمه را عادی جلوه می‌‌دهند و این درحالیست که سقف این هزینه‌‌‌ها به 50 هزار تومان هم نمی‌‌‌‌رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آناج، در پی اظهارات عده‌ی کثیری از والدین دانش آموزان آذربایجان‌شرقی، به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش استان رفتیم تا علت دریافت هزینه‌های هنگفت در مدارس دولتی که زمانی تنها هزینه بیمه‌ی ناچیزی دریافت می‌شد را جویا شویم.

جعفر پاشایی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار آناج دریافت مبالغ 130 یا 150 هزار تومانی در مدارس را رقمی عادی خواند و عنوان کرد: این مبالغ صرفاً جهت تامین هزینه بیمه دانش‌آموزی و خرید کتاب اخذ می‌‌‌شود.

وی افزود: دولت قبلا سرانه مدارس را متقبل می‌شد، اما امروز با عدم دریافت سرانه‌ها در مدارس دولتی مواجه هستیم.

پاشایی درحالی دریافت مبالغ 150 هزار تومانی در مدارس دولتی را برای تامین هزینه کتاب و بیمه عادی قلمداد کرده است که مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در دهم اسفند ماه 95 در جمع خبرنگاران عنوان کرده است: با توجه به هزینه بیمه تحصیلی در مدارس، بیمه دانش‌آموزی در سال تحصیلی 96-95 مبلغی بالغ‌بر 7500 تومان شد.

با نگاهی به قیمت کتب نیز می‌‌توان دریافت حداکثر قیمت کتب در دوره‌‌ی ابتدایی چیزی بالغ بر 20 هزار تومان می‌‌باشد که در صورت اضافه شدن مبلغ بیمه به آن و با درنظر گرفتن تورم، سرجمع به 40 هزار تومان هم نمی‌‌رسد اما به این نام از والدین 150 هزار تومان دریافت می‌‌شود.

حال در نظرگیریم همه‌ی هزینه‌ها با افزایش مواجه بوده و نهایتاً هزینه 37 هزار و 900 تومان به 40 هزارتومان رسیده و در کنار آن، هزینه 7500 تومان بیمه‌هادانش‌آموزی به 10 هزار تومان برسد.

شاید در نگاه عده‌‌ای مبلغ 150 هزار تومان ناچیز باشد اما در همین تبریز خانواده‌‌هایی زندگی می‌‌کنند که توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و فقر به آنان اجازه نمی‌‌دهد هزینه‌های ثبت‌‌‌نام فرزندان‌شان را در مدارس دولتی! تامین نمایند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.