1396-03-28 09:00
905
0
40391
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

خداوند بر تمامی اعمال ما نظارت دارد/ مومن خدا نباید حرص روزی را بخورد

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان گفت: خداوند بر تمامی اعمال ما نظارت دارد و ای مومن در پیشگاه خداوند گناه نکنید.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی بامداد یکشنبه در مراسم سومین شب قدر در مسجد جامع گرگان اظهار کرد: خداوند برای بهشتی کردن انسان وی را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: احترام یک مومن به اندازه احترام به کعبه است و در برخی از روایات آمده که احترام مومن حتی بالاتر از کعبه است و یک مومن دارای مقام بالایی است.

علوی گرگانی گفت: یکی از امتحانات خداوند شب قدر است و برخی در امتحانات امشب نمره عالی می‌گیرند و برخی نمره کمتری می‌گیرند.

وی اضافه کرد: میزان نمره بنده‌های خداکند بر اساس نیت و دل هر مومن سنجیده می‌شود.

مرجع عالیقدر شیعیان خاطرنشان کرد: ای مومن خداوند تو با باقی افراد و حتی فرد کناری خود کاری نداشته باش و دل و نیتت را با خداوند نزدیک کن تا بتوانی در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شوید.

علوی‌گرگانی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) تصریح کرد: امام زندگی و اعمال خود را بر چهار چیز بنا کردند که این چهار چیز شامل تلاش بر اجرای اعمال واجب شرعی (نماز)، کسب روزی حلال، اعتقاد به آگاهی خداوند و نظارت خداوند به اعمالم، نگاه به مرگ به عنوان آخرین منزلگاه انسان.

وی گفت: وای بر کسی که نماز واجب را به جا نیاورد هیچگاه نماز را ترک نکنید زیرا نماز رکن دین و ستون و استخوان دین است و ای مومن خدا اگر نمازت قبول مروردگار باشد باقی اعمال شما نیز انشالله مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

وی گفت: روزی هر فرد را خداوند در نظر گرفته و هیچکس روزی هیچ فرد دیگری را نمی‌تواند بخورد و مومن خداوند نباید حرص روزی را بخورد و هر روز با توکل به خداوند با کار و تلاش به دنبال روزی حلال برود.

علوی‌گرگانی گفت: خداوند بر تمامی اعمال ما نظارت دارد و ای مومن در پیشگاه خداوند گناه نکنید.

وی افزود: خداوند حتی بر نیت ما آگاه است و حتی نیت ما نیز در اعمال ما نوشته خواهد شد.

مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کرد: همه ما روزی از این دنیا خواهیم رفت و به سمت مرگ پیش می‌رویم و با نگاه به مرگ باید نسبت به اعمالمان دقت کنیم و همه ما باید خودمان را برای مرگ آماده کنیم.

علوی گرگانی در پایان تصریح کرد: اگر جسم انسان بعد از مرگ نابود می‌شود اما روح انسان باقی خواهد ماند و یا بهشتی می‌شود و یا جهنمی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.