1396-03-16 16:27
1322
0
39921
هر ادعایی را باور نکنیم؛

نماینده حقوق زنان از ادعا تا واقعیت

یک فعال اجتماعی استان گلستان در نامه ای سرگشاده خطاب به مسیح علی نژاد آورده است: فروردین سال گذشته که رسانه ها از تلاش نخست وزیر فرانسه برای ممنوعیت حجاب در دانشگاه ها گفت ، شما نماینده حقوق زنان نبودید ؟ فقط بی حجاب شدن زنان ایران به شما اهمیت دارد ؟

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ در پی ادعایهای دروغین مسیح علی نژاد، یکی از فعالین اجتماعی استان گلستان در نامه ای سرگشاده خطاب به این خبرنگار فراری مطالبی آورده است که پرده از تناقضات گفتاری و رفتاری علی نژاد بر می دارد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

تصمیم گرفتم به عنوان یک ایرانی ، "نامه ای" بنویسم ، به یکی از زنان سرزمینم !! همانی که می توانست ، صدای زنان سرزمینم باشد... از همان لحظه که تصمیم گرفتم این سطر ها را بنویسم ، خیلی ها مرا به باد انتقاد گرفتند که : می خواهی به ضد انقلاب بنویسی؟ ما را با معاندین چه کار ؟ چرا به علی نژاد ؟؟ و ... علی نژاد هر آنچه که هست ، من او را فردی کوشا و با همت در جهت رسیدن به هدفش می دانم ، هدفی که البته از نظر من و خیلی از مردمان این سرزمین ، علی الخصوص مادرانی که فرزندانشان را برای دفاع از تمامیت این کشور داده اند ، به هیچ عنوان مقدس و مثبت نبوده و نخواهد بود !!

سر کار خانم چند سوال است که به عنوان یک ایرانی لازم می دانم مطرح کنم ، باشد که پاسخ هایی در خور و به دور از احساسات به ان داده شود ! خانم علی نژاد ، خبرهای حذف بانوان ایرانی از مسابقات جهانی به دلیل حفظ حجاب را شنیده اید ؟ نمایندگان کاتای ایران که به دلیل حجاب از ادامه مسابقات حذف شدند ؟ چه کردید برای آنها ؟ مگر شما نماینده حقوق زنان نیستید ؟ به کدام رسانه شکایت بردید ؟ اصلا شنیدید خبر را ، یا صرفا اخباری از نوع سرکار خانم شیوا امینی برایتان اهمیت دارد ؟ شما خبر حضور سمیه حیدری با حجاب روی سکو را شنیدید ؟ واکنش رسانه های غربی به این حضور چه بود ؟ چه کردند با سمیه حیدری ؟ شما به سانسور این صحنه در رسانه های غربی اعتراض کردید ؟ مگر سمیه حیدری یکی از زنان تاثیر گذار این مرز و بوم نیست ؟

خانم علی نژاد ایران چند زن سرپرست خانوار دارد ؟ وضعیت زنان سرپرست خانوار چگونه است ؟ این قدر که شما و دوستانتان از بی حجابی گفته اید ، آن قدر که از حضور زنان در ورزشگاه گفته اید ، از زنان سرپرست خانوارگفته اید ؟ راستی شما که در غرب به عدم آزادی در ایران اعتراض می کنید ؟ چند بار به عدم وجود آزادی در برخی کشورهای غربی برای بانوان محجبه اعتراض کرده اید ؟ فروردین سال گذشته که رسانه ها از تلاش نخست وزیر فرانسه برای ممنوعیت حجاب در دانشگاه ها گفت ، شما نماینده حقوق زنان نبودید ؟ فقط بی حجاب شدن زنان ایران به شما اهمیت دارد ؟

خانم علی نژاد ، بی طرفانه بخوانید سطر های ذیل را : امسال در کشور من ، انتخابات شورای شهر برگزار شد ، زنان زیادی در انتخابات شرکت کرده و امروز نماینده ما در شورای شهر هستند ، در مجلس هم ما نمایندگانی از جامعه ی زنان داریم ، ما در کشورمان حضور وزیر زن را نیز تجربه کرده ایم !! اما در چندصد کیلومتری ما کشوری وجود دارد که در آن زنان حق رانندگی نداشته و اجازه کم ترین میزان مشارکت در مسایل مهم کشور خود را دارند ، تا به حال به آنها انتقاد کرده اید ؟ سرکار خانم ، شما از وضعیت زنان در نظام پهلوی خبر دارید ؟ می توانید چند نماینده زن در مجلس ملی نام ببرید ؟ من شما را دعوت می کنم به مقایسه آماری تعداد نمایندگان و وزرای زن در دوران پهلوی و دوران اخیر !! (البته اگر کار مقایسه ای با دیگر کشور ها هم انجام بشود ، نتایج جالبی به دست می آید .

خانم علی نژاد به عنوان یک ایرانی از شما دو خواهش دارم :

1 – به دور از احساسات و به صورت بی طرفانه به سوالاتی که در متن فوق مطرح شد فکر کرده و در صورت امکان پاسخ دهید !!

2- نماینده حقوق زنان این سرزمین باشید مشکلات زنان این سرزمین به خصوص زنان بی سرپرست و بد سرپرست که کم تعداد نیستند باشید و مشکلات دختران سرزمینم که سالهاست به جرم داشتن حجاب از حضور در مجامع بین المللی محروم می شوند را فریاد بزنید ...

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.