1396-01-27 04:29
800
0
37862
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

گلستان 116 شهید در عملیات فتح خرمشهر تقدیم کرد/ رونمایی از 10 کتاب در سالروز سوم خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: 6 هزار شهید در عملیات فتح خرمشهر تقدیم انقلاب اسلامی شد که از این تعداد 116 شهید از استان گلستان بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، عباس حسن‎نیا در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان  گلستان که با محوریت ستاد گرامیداشت سوم خرداد، هماهنگی برای بزرگداشت سالگرد امام راحل و گرامیداشت مختومقلی فراغی برگزار شد، اظهار کرد: در عملیات فتح خرمشهر 16 هزار نفر کشته و 19 هزار نفر اسیر و 6 هزار نفر شهید شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استان تصریح کرد: چهار روز برای گرامیداشت این ایام درنظر گرفته شده است روزهای اول و دوم خرداد با عنوان «سلحشوری ، پایمردی و ایثارگری و مدافعین حرم»، سوم خرداد به عنوان «مقاومت، ایثار و پیروزی»، چهارم خرداد به عنوان « دزفول، روز مقاومت و پایداری» و پنجم خرداد به عنوان «ولایت‌مداری، وحدت و معنویت» نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان ابراز کرد: سال گذشته از پنج کتاب رونمایی شد امسال بنا داریم در سالروز حماسه سوم خرداد حداقل از 10 کتاب رونمایی کنیم.

حسن‌نیا افزود: اجرای برنامه‌های عمومی در تمامی اماکن، عطرافشانی گلزار شهدا، رژه نیروهای مسلح در پادگان‌ها، چاپ مجله معراج در یکهزار نسخه، اجرای مسابقات بومی محلی، اجرای برنامه چهل شب چهل شهید، توزیع 2 هزار جلد پوستر آزادسازی خرمشهر، رژه خودرویی، مسابقات قرآنی و پیاده‌روی جزو برنامه‌های این ایام است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا برنامه‌های خود پیرامون گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد را تا 20 اردیبهشت به این اداره کل اعلام کنند و افزود: چاپ سه طرح با موضوعیت سوم خرداد به دستگاه‌های اجرایی ارسال خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان از سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس کرد و گفت: شورای انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.