1393-07-08 13:35
734
0
3591

درخشش عکاسان گلستانی در جشنواره بین المللی چین

دو عکاس گلستانی موفق به کسب نشان برتر در جشنواره معتبر بین المللی عکاسی چین شدند.

به گزارش گلستان ما ، جشنواره عکس چین زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی فیاپ (FIAP) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار شد و عکس های راه یافته در آن برای دریافت القاب FIAP و PSA محاسبه می شود.

عکاسانی که عکس های آنها توسط نماینده فیاپ در ایران (کلوپ عکس فوکوس) به جشنواره ارسال شده و عکس آن ها پذیرفته شود، گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران برای این جشنواره دریافت می کنند.

این دو عکاس گلستانی که در انجمن عکاسان گلستان عضویت دارند، تنها مدال آوران ایرانی این جشنواره هستند.

داود عامری مدال طلای بخش PSA و احمد خطیری مدال برنز بخش «شاندی کاپ»(ShunDe Cup) ویژه جشنواره CPNO چین را کسب کرده اند.

این جشنواره در دو بخش آزاد تک رنگ (Monochrome) و آزاد رنگی (Color) برگزار شد و داود عامری مدال طلا و احمد خطیری مدال برنز را دریافت کردند.

عامری جانباز 70 درصد گلستانی که موفق به کسب مدال طلا شد، به خبرنگار ایرنا گفت: عکس ارسالی به مسابقه در بخش عکس آزاد تک رنگ و سوژه عکس نیز مربوط به جانبازان و مزار شهدای گرگان بوده است.

وی افزود: نتیجه این مسابقه به تازگی اعلام شد و جوایز از جمله مدال و کتاب حاوی همه عکس های پذیرفته شده در این مسابقه، پس از این ارسال می شود.

عامری عکاس و کوهنوردی است که خبرهای مربوط به کسب جوایز بین المللی وی، بارها رسانه ای شده است.

وی تاکنون سه مدال طلای عکاسی از ژاپن، لنز نقره ای از بلژیک، مدال نقره از هند، تندیس سفالی از لیتوانی، کاپ ویژه از بلغارستان، مدال نقره از آمریکا، مدال برنز از تایوان و عناوین اول تا سوم مسابقات عکس داخلی ایران را کسب کرده است.

عضویت در فدراسیون جهانی عکاسی(FIAP) در فرانسه، عضویت در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، آژانس عکس ایران بخشی از حضور فعال این کوهنورد جانباز و هنرمند عکاس است.

خطیری عکاس دیگر گلستانی نیز در گفت و گو با ایرنا عنوان سوژه عکس خود را «تنهایی» (alone) عنوان کرد و افزود: این عکس مدال برنز بخش آزاد رنگی را به دست آورد.

این عکاس گرگانی تاکنون موفق به کسب مدال طلای رومانی، مدال طلای قبرس، مدال نقره نیوجرسی آمریکا، مدال برنز وارنا بلغارستان، روبان افتخار بریستول انگلیس، سه روبان افتخار از فتوژورنالیست آمریکا، روبان افتخار نیوجرسی آمریکا و روبان افتخار فیاپ در قبرس شده است.

وی همچنین صاحب عناوین برتر جشنواره های بین المللی عکس ایران و داوری این جشنواره ها و نیز برگزارکننده نمایشگاه های انفرادی و گروهی در داخل و خارج کشور بوده است. / ایرنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.