1395-03-08 14:02
978
0
32729
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان:

آغاز فعالیت دارالقرآن‎ها از اول تیرماه/ بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی آموزش‎و‎پرورش تدوین می‎شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان از آغاز فعالیت دارالقرآنها از ابتدای تیرماه خبرداد و گفت: بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی آموزش و پرورش با سطح بندی علمی، تخصصی سه مخاطب در دارالقرآن ها تدوین می شود.

به گزارش کلاس بیست، ظرفیت آموزش و پرورش بزرگ‎ترین، مهم‎ترین و حساس‎ترین ظرفیت کشور محسوب شده و فعالیت‌های علمی، مهارتی و تربیتی که در آن پیگیری می‌شود از مهم‎ترین بخش فعالیت‌های کشور به شمار می‌آیند.

کار قرآنی در آموزش و پرورش مهم‎ترین و حساس‎ترین بخش فعالیت‌های قرآنی در کشور است است که باید به صورت تخصصی و با برنامه به فعالیت بپردازد، لذا  با توجه به  سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه همه مدارس با رویکرد قرآنی فعالیت کنند این مهم ضروری به نظر می رسد.

در این میان ظرفیت های برون سازمانی نهادهای فرهنگی هم کمک شایانی به فعالیت های قرآنی در سطح جامعه می کند و اگر تعامل بهتری  با این نهادها صورت گیرد، مطمئنا تربیت قرآنی در جامعه خواهیم داشت.

با نزدیک شدن به تابستان فعالیت دارالقرآن های آموزش و پرورش  رنگ و بوی  بیشتری به خود می گیرد از این رو به سراغ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان رفتیم تا برنامه های قرآنی آموزش و پرورش را جویا شویم.

IMG 3435

سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، با تشریح برنامه های دارالقرآن های استان گلستان درسال جدید اظهار کرد: ثبت نام در دارالقرآن ها سیستمی انجام شده و سه مخاطب، دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده تحت پوشش قرار می گیرند.

وی از فعالیت 14 دارالقرآن در استان گلستان خبرداد و افزود:  فضای اختصاصی،  نیروهای مشخص و آموزش دیده با میزان ساعت مشخص دررشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید و تفسیر از جمله امکانات دارالقرآنهای آموزش و پرورش استان است.

صدور گواهینامه درون و برون سازمانی در دارالقرآن ها

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تبلیغات ثبت نام درمدارس انجام شده و درحال ثبت نام هستیم، تصریح کرد: بعد از امتحانات داتش آموزان، بلافاصله از ابتدای تابستان آغاز به کار کلاس ها در سراسر استان خواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه سطح بندی علمی_تخصصی افراد در کلاس ها از برنامه های اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است، افزود:به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از فعالان در عرصه قرآنی هستیم .

وی بر همکاری نهادهای فرهنگی در عرصه گسترش قرآن با مراکز قرآنی آموزش و پرورش، تاکید کردو اذعان داشت: پیش بینی شده است، بعد از دوره های مشخص  گواهینامه درون سازمانی و برون سازمانی صادرشود، لذا انتظار داریم همکاری نهادها بیش از این مقدار باشد.

IMG12564454

آموزش ضمن خدمت 1500 نفر از کارکنان ادارات آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان

وی ار آموزش ضمن خدمت 1500 نفر از کارکنان ادارات آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود:  با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته، «نماز»، « امر به معروف و نهی از منکر»، «حجاب و عفاف» و« مهارت های زندگی» براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی و با رویکرد تربیت قرآنی خواهیم داشت.

حسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری سومین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن ها با حضور وزیر، معاون پرورشی و مدیرکل قرآن، عترت و نماز در اردوگاه شهید باهنر گفت: در این دوره 14 نفر از مدیران دارالقرآن های استان گلستان حضور داشتند.
وی افزود: در این دوره عبداالرزاق فردوسی، مدیر موفق دارالقرآن الکریم امام خمینی(ره)  گرگان طی سخنرانی دقایقی  از تجربیات موفق خود به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه با وقفه دوساله سومین دوره توانمندسازی مدیران دارالقران برگزارشده است، تصریح کرد: آشنایی مدیران سراسر کشور و تبادل تجربیات، افزایش زمینه های هم افزایی و آموزش علمی و تخصصی مدیریت دارالقرآن از برنامه های این دوره بوده است که مدیران دار القرآن ها بعد از آموزش در مراکز پیاده سازی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.