1395-02-16 11:04
609
0
31516
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

بعثت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین فراز تاریخ بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین فراز تاریخ بشریت بوده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در رابطه با فرا رسیدن روز مبعث گفت: بعثت پیامبراکرم (ص) یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت، مهمترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌شود. کلمه بعثت به معنای «برانگیخته شدن» بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران است.

ولی نژاد با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) تبدیل به جریان کوبنده ای علیه ظلم و استبداد شد، افزود: در روز مبعث پیامبراکرم (ص) حادثه ای رقم خورد که به دنبال آن مردم باید تصمیم می گرفتند که به پیامبر اسلام ایمان بیاورند و راه عدالت و هدایت را بپذیرند و یا در گمراهی باقی بمانند.

وی تصریح کرد: این انتخاب، انتخاب بین حق و باطل، بهشت و جهنم و نور و ظلمت بود و خداوند بشر را در این دو راهی گذاشت تا با عقل خود برای زندگی اش تصمیم بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: همه ادیان دیگر با آغاز دین اسلام به پایان رسید و این مردم بودند که باید انتخاب کنند آیا پیرو آن دین باقی بمانند یا به دین اسلام بپیوندند.

وی تصریح کرد: بعثت، ادیان دیگر را محترم شمرد و شرایطی را فراهم کرد تا دین داران و دین محوران با قبول اسلام آخرین گام خود را بر می داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: در رابطه با راه و رمز بعثت از پیامبر اکرم (ص) پرسیدند که به چه علت مبعوث شده است که رسول خدا (ص) فرمودند من برای کرامت اخلاقی، رشد و ترویج اخلاق نیکو، عملیاتی و اجرایی کردن انسانیت مبعوث شده ام و من آمده ام تا انسان را به بزرگی برسانم.

حجت الاسلام ولی نژاد در پایان افزود: در این دوران که بشریت گرفتار بداخلاقی و سوء اخلاق شده است، اخلاق مهمترین اصل بشریت است./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.