1395-02-15 10:45
1041
0
31491
آیت الله میبدی:

عقاید، محیط و علم سه بخش شریعت اسلام است/ هفته معلم نباید فقط تشریفات باشد + تصاویر

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه شریعت مقدس اسلام دارای سه بخش عقاید، محیط و علم است،گفت: در بخش عقاید باید خداوند متعال را بشناسیم درصورتی که ذات مقدس خداوند متعال قابل شناختن نیست و بشریت قادر به شناخت خداوند نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرگان گرگان با آیت ا.. میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان  دیدار کردند.

آیت الله محمد رضا میبدی اظهار کرد: بخش بزرگی از هدایت بشر علم است انسان با علم، استعداد و فهمی که از پدر و مادرش به ارث برده است می تواند به تکامل برسد.

ایشان با بیان اینکه دومین بخش شریعت اسلام محیط است که بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: محیط، انسان را می‎سازد و انسان به واسطه محیطی که در آن زندگی می‎کند ساخته می‎شود بدین ترتیب محیط بسیار تاثیرگذار است اگر در جویبار کثیف عبور کنیم به طبع آلوده خواهیم شد.

DSC06275

آیت الله میبدی ابراز داشت: چیزی که وارد ذهن انسان شد به راحتی از ذهنش خارج نمی‎شود اگر جوانان به سمت ماهواره و رسانه‎های غربی بروند و از دوران کودکی نتوانیم آنها را درست هدایت کنیم دیگر نمی‎توان از ذهنشان دور کنیم و به ضلالت و گمراهی کشیده می‎شوند.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه سومین بخش از شریعت اسلام که تکامل انسان با آن کامل می‎شود علم است، تصریح کرد: تعلیم و تعلم نقش بسیار مهمی در تعامل انسان دارد جوانان و نوجوانان که در دبیرستان‎ها و دانشگاه‎ها تحصیل می‎کنند تحت تاثیر خوب و بد آن می‎شوند و برنامه ما باید برنامه‎های درستی باشد تا جوانان به خوبی مسائل را درک کنند.

DSC06271

ایشان با اشاره به اینکه اخلاق جزو ذات انسان است و برگشتن از اخلاق کار بسیار مشکلی است، اظهار داشت: تغییر در رفتار بسیار مشکل است ولی امکان پذیر می باشد و انسان با تمرین و ممارست می‎تواند این مسائل را تغییر دهد .

آیت الله میبدی اذعان داشت: دو نوع توحید علمی و توحید عملی داریم که درواقع توحید در کنار علم و عقیده انجام  می‎گیرد زیرا علم بدون عقیده و بالعکس آن باعث گمراهی می‎شود.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه خداوند برای هرچیز الگویی قرار داد و برای اخلاق نیز رسول اکرم را الگو و اسوه  جهانیان قرار داد، افزود: نزدیک‎ترین حالتی که انسان می‎تواند با خداوند ارتباط برقرار کند سجده است و بسیار پسندیده است اگر سجده را طولانی کنیم اما در نماز جماعت  وقتی به امام جماعت اقتدا می کنیم نباید سجده را طولانی کرد.

DSC06279

ایشان با اشاره به اینکه نماز، آغاز هر چیز است و نباید نماز را سست بشماریم، تاکید کرد: بعد از نماز خدمت به مستضعفین بالاترین خدمت‎هاست و بدون مرتکب شدن به معصیت و گناه دل‎ها را شاد کنید که 2 نعمت است که کسی نمی‎تواند به درستی درک کند صحت و سلامتی انسان و ایجاد آرامش در جامعه‎ای که در آن زندگی می‎کنیم.

آیت الله میبدی با گرامیداشت هفته معلم و استاد شهید مطهری گفت: هفته معلم نباید فقط تشریفات باشد برنامه‎ریزی و عمل باید صورت گیرد در غیر اینصورت بی فایده است.

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان تصریح کرد: هفته معلم بنا به شخصیت بزرگ علامه مطهری که در زمان خودش هنر بزرگی انجام داده است و به نقل از بزرگان اگر حرف‎های مطهری نبود سخنان طباطبایی را نمی‎فهمیدیم زیرا در زمان شهید مطهری زمان کمونیست بود و رابطه با مردم آن زمان بسیار مشکل بود.

DSC06277

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.