1394-11-18 07:42
618
0
27212
شهرداد روحانی:

هنر بدون پشتیبانی دولت و مردم پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت

موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر ایرانی گفت: هنر بدون پشتیبانی دولت و آحاد جامعه پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت.

به گزارش  گلستان ما ؛ شهرداد روحانی در نشست خبری با رسانه های استانی، افزود: یکی از وظایف دولت برای پویا بودن جامعه حمایت از هنر است؛ پشتیبانی دولت را نباید دست کم گرفت.

وی با بیان این نکته که علم در حوزه موسیقی جدا از هنر نیست، اظهار کرد: علم موسیقی باید آموخته و مورد توجه قرار گیرد.

روحانی ادامه داد: خوشبختانه در دورانی زندگی می کنیم که اگر کسی علاقمند به فعالیت در حوزه موسیقی باشد با مطالعه کتاب و مراجعه به اساتید می تواند این علم را بیاموزد.

وی از برپایی دوره آموزشی در دومین روز حضور در استان خبر داد و گفت: این دوره برای مدرسان پیانو و نوازندگان پیشرفته برگزار می شود.

موسیقیدان، آهنگساز، رهبر ارکستر ایرانی با اشاره به اینکه یلدا صمدی در اجرای دوئت پیانو همنوازی همراهی می کند، افزود: این کنسرت دارای دو بخش بود که در بخش اول قطعات 'سرزمین مادری' (مربوط به دوران دفاع مقدس)، 'پروانه' (مربوط به محیط زیست)، 'آرزوی دور دست'، 'میدان آزادی'، 'رویای کودکی'، 'صبح تازه'، 'قصه باران' و 'لحظات شیرین' نواخته شد.

وی اجرای قسمت دوم برنامه خود را با قطعه 'عذرا' دانست و تصریح کرد: قطعات 'زیبای عشق'، 'راپسودی'، 'صدایی در شب'، 'رقص بهار'، 'ابدیت'، 'برفراز آسمان ها' و 'اصفهان' نیز نواخته می شود.

گفتنی است تمامی این قطعات آثار و تنظیمات شخصی روحانی است که به تازگی در ایران به اجرا در می آید. دوئت در واقع استفاده از دو ساز همزمان می باشد که در این برنامه دو عدد پیانو استفاده شد؛ تمامی این قطعات دارای تم ایرانی بود که براساس قوائد موسیقی جهانی ساخته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.