1393-06-07 13:29
1847
0
1909
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع نمازگزاران گرگانی عنوان کرد :

در حوزه فرهنگ و هنر ، افراد مومن و متعهد بکار گیری شوند / بازدید از موسسه میرداماد برای من شگفت انگیز بود

جنتی در جمع نمازگزاران گرگانی گفت : دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر توانسته است فضای مناسبی را در انتقال اندیشه ها و افکار انقلاب انجام داده است .

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین ؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم ظهر امروز جمعه ۷ شهریور ماه در جمع نمازگراران گرگانی گفت : دولت در بحث کانون های مساجد توانسته است بیش از ۱۸ هزار کانون مساجد را در کشور ساماندهی نماید .

وی افزود : یکی از دغدغه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص حافظان قرآن کریم می باشد که ما توانستیم در بحث حفظ قرآن اقشار مختلف جامعه در این امر بسیج کردیم و هدف اصلی ما در تحقق این مطالبه رهبری حمایت مادی و معنوی از این طرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید در بحث فرهنگ عمومی و تهاجم فرهنگی گفت: ما در چند سال اخیر به شدت مورد هجوم فرهنگی دشمنان اسلام قرار گرفته ایم و هدف اصلی ما در این است که بتوانیم تلاش این غاصبان فرهنگی را خنثی نماییم .

این مقام مسئول دولت ادامه داد : دولت های غربی بنیان اجتماعی و خانوادگی ملت ما را در نظر گرفته اند و هدف ما در این است در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی بی بندباری جامعه فعلی  را به شبکه های اجتماعی مرتبط دانست و افزود : شورای فرهنگی هر شهری بایستی در گسترش الگوهای مناسب و اسلامی تلاش بیشتری را از خود حاصل نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عقلانیت در برخورد با مسائل جامعه از کارهای اساسی دولت است .

جنتی در خصوص بحث عفاف و حجاب گفت: از اوایل انقلاب تاکنون و با پیگیری هایی که دولت در سطح فرهنگی جامعه در حال انجام است توانسته است باورها دینی مردم در بحث عفاف و حجاب در بنیان خانواده ها تقویت نماید.

وی در خصوص بکارگیری افراد در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در حوزه فرهنگ و هنر بایستی از نیروهای مومن و متعهد به نظام بکار گیری شود و این افراد می توانند در مقابل این تهاجم بزرگ فرهنگی ایستادگی نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در ادامه خاطر نشان کرد : استان گلستان از استعدادهای فرهنگی و علمی بالقوه ای برخوردار است و این استان در تاریخ خود زنجیره ای از متفکران و ادیبان را پرورش داده است.

وی در ادامه گفت: بازدید از موسسه میرداماد برای من بسیار شگفت انگیز بوده است و برای من بسیار جالب بود که این موسسه ۹۰ هزار جلد کتاب را در خود نگاه داشته است.

جنتی در پایان سخنان خود در خصوص وحدت قومیت ها در این استان گفت: بسیار خرسندم که وحدت بین شیعه و سنی در این استان بسیار به وضوح دیده می شود و این یکی از نشانه های وحدت کلام در انقلاب اسلامی است.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.