1393-06-06 18:41
1318
0
1873
کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان :

دختران ایرانی با الگوبرداری از حضرت معصومه(س) مظهر عفاف و تقوا باشند

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: بانوان و به ویژه دختران ما با الگوبرداری از حضرت فاطمه معصومه(س)، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.

به گزارش گلستان ما ، طاهره صفریان در گفتگو با خبرنگار«رصد۵۷» درخصوص اینکه چرا روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز ملی دختران نامگذاری شد، اظهار کرد: به یقین می توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن آن در جامعه مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.

وی در ادامه افزود: از این رو، نام گذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت(ع) در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان از فضائل و ویژگی های حضرت معصومه (س) یاد کرد و ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام می‎باشد به طوری که ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند و پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه(ع)آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند.

صفریان تصریح کرد: بی‎شک این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است چون امام موسی کاظم(ع) دارای ۳۷ فرزند بود که در میان آنها این بانوی مکرم است که مثل ستاره‎ای درخشان می‎درخشد و در میان فرزندان امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) هیچ کدام هم سنگ او نمی‎باشد.

وی اضافه کرد: او با عبادت و شب زنده‎داری هفده روزه‎اش در واپسین روزهای عمر شریفش، گوشه‎ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است. ایشان از جمله راویان حدیث بوده و در روز محشر به همراه حضرت فاطمه (س) شفاعت گسترده ای دارند.

طاهره صفریان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چگونه دختران ما حضرت معصومه را الگوی خود بدانند گفت: حضرت معصومه(س) الگوی بزرگی در زهد، پاکدامنی، تقوا، علم و معرفت است و دختران و زنان می توانند در الگوپذیری از این شخصیت بزرگ، هدف از زندگی را به خوبی درک نمایند.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: با عنایت به رسالت سازمان تبلیغات واحد فرهنگی اقدام به برگزاری کارگاه ها، همایش با محوریت خودشناسی، سیره شناسی حضرت معصومه(س)، توزیع کتب و نشریات و لوح فشرده در بین دختران می نماید.

لازم به ذکر است: این سازمان برای خانواده ها نیز کارگاه ها و همایش هایی با محوریت تربیت کودکان و سبک زندگی اسلامی برگزار می کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.