1394-04-13 13:21
1101
0
17114
مظفری نیا خبر داد:

اجراي ٦٣ طرح و برنامه در خانه هاي فرهنگ شهرداري گرگان

مدیر عامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري گرگان گفت: در طي سه ماه نخست سال، ٦٣ طرح و برنامه فرهنگي اجتماعي در سطح خانه هاي فرهنگ به اجرا در آمد.

به گزارش گلستان ما ؛ رضا مظفري نيا مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گرگان با اعلام اين خبر افزود: طي سه ماه نخست سال جاري برنامه هاي متنوع با رويكرد فرهنگي، اجتماعي، هنري و ديني در سطح ٩ خانه فرهنگ به اجرا درآمده است.

وي با تاكيد بر اينكه دوره هاي آموزش شهروندي از مهمترين رويكردهاي آموزشي در خانه هاي فرهنگ بوده است، يادآور شد: با توجه به اهداف و وظايف اين سازمان پرداختن به آموزش هاي شهروندي در صدر فعاليت خانه هاي فرهنگ است.

اما در كنار مباحث آموزش شهروندي، پرداختن به مسايل مرتبط با تحكيم بنيان خانواده، پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي و غني سازي اوقات فراغت نيز از ديگر محورهايي است كه در خانه هاي فرهنگ به آن توجه مي شود.

مدير عامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري گرگان خاطر نشان كرد: استفاده از ظرفيت شهروندان در محلات، همچنين كارشناسان و مشاوران متخصص در حوزه خانواده و بهره گيري از توان انجمن هاي غير دولتي مهمترين پتانسيل هاي به كار گرفته شده در خانه هاي فرهنگ بوده اند تا از اين طريق بتوانيم سطح مشاركت هاي شهروندي را افزايش دهيم.

وي تجلي مشاركت هاي اجتماعي و شهروندي را در بستر خانه هاي فرهنگ به عنوان مهمترين نماد مشاركت ياد كرد و افزود: خانه هاي فرهنگ فضايي را براي شهروندان مهيا مي كنند تا علاوه بر رفع نيازهاي آموزشي، مهارتي و مشاوره اي به سطح بالاتري از مشاركت در محله نيز بيانديشند و از فرصت وجود خانه هاي فرهنگ براي تلطيف فضاي محله، ارتقاء دانش و آگاهي و ياري در رفع مشكلات محله استفاده نمايند.

لازم به ذكر است با اجراي ٦٣ طرح و برنامه در خانه هاي فرهنگ ٥٤٦٨ نفر از شهروندان از ثمرات اجراي طرح ها بهره برده اند و در اين راستا سازمان فرهنگي ورزشي در حدود ٢٠٠ ميليون ريال هزينه نموده است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.