1394-02-14 06:03
1010
0
14183
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان:

معلمان بعنوان انسان سازان نسل بعد، نقش کلیدی در جامعه دارند

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان گفت: معلمان بعنوان انسان سازان نسل بعد، نقش کلیدی در جامعه دارند.

به گزارش گلستان ما، قربان شهریاری با بیان نامگذاری 12 اردیبهشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مطهری بنام روز معلم گفت:استاد مطهری با روشنگری اقشار با سواد جامعه به ویژه قشر فرهنگی و تالیف آثاری عمیق در احیای فکر دینی و منبطق با نیاز روز جامعه نقش اساسی در کشورایفا کرد.

وي با اشاره به تجلیل کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه ،خاطر نشان کرد: جایگاه معلمان و اساتید به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوی اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می کند. چرا که معلمان بعنوان انسان سازان نسل بعدی نقش کلیدی در جامعه دارند.

شهرياري در ادامه افزود: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر توانمندی آنهاست که به گفته امام راحل (ره) نقش معلمان همچون نقش انبیاء، برای مردم است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین به معیار فضیلت علم و دانش از طرف خداوند به انسان ها پرداخت و بیان داشت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

این مقام مسئول در پایان، شهید مطهری را یکی از معلمان راستین برشمرد و خاطر نشان کرد: ایشان با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری، تمامی تلاشهای علمی و ملی  خود را مقدمه ای برای عبادت می دانست تا به مرحله دینداری راه یابد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.