1394-02-13 03:58
1686
0
14115
سید رضا حسینی خبر داد:

رقابت بیش از 1190 دانش آموز در مسابقات قرآن و معارف گلستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از حضور بیش از یک هزار و 190 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم در مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: سی و سومین مسابقات قرآن و معارف اسلامی گلستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و ارتقاء فرهنگ اقامه نماز برگزار شد.

وی این مسابقات را بهترین بستر و فرصت برای هم دلی و همزبانی بین افراد جامعه و خادمان قرآن و نماز دانست و اظهار کرد: این مسابقات استانی در بخش دختران به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول و با حضور ۵۴۵ دانش آموز در ۷ رشته شامل قرائت، حفظ، تفسیر یا مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار شد که در روز اول ۳۵۶ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و در روز دوم ۱۸۹ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول به رقابت پرداختند.

حسینی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات پسران در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه تصریح کرد: مسابقات پسران نیز با حضور ۶۴۸ داوطلب در ۹ رشته شامل قرائت، حفظ، تفسیر یا مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز، اذان و مداحی به میزبانی شهرستان ترکمن برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات در آبان ماه ۹۳ یادآور شد: نفرات برگزیده مرحله استانی این مسابقات نیز به مرحله کشوری که هفته اول مردادماه در ۲ استان فارس و خراسان رضوی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان همچنین در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با عنوان "طرح نور" که در حال اجرا است، گفت: تا کنون تعداد ۷۵۰۰ فرهنگی و دانش آموز سراسر استان به این طرح پیوسته و در حال حفظ از نیم جز تا کل قرآن کریم هستند.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.