1394-02-12 14:59
1170
1
14114
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

موزه روستایی شرق کشور در گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی موزه روستایی شرق کشور در جنگل 'قرق' واقع در حومه گرگان طی هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مهندس ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: هفته گذشته به همراه مدیرکل برنامه‌وبودجه و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از موزه روستایی استان گیلان بازدید کردیم.

وی افزود: پس‌ازاین بازدید روستای سرسبز و گردشگری قُرق در نزدیکی گرگان با جاذبه‌هایی همچون پارک جنگلی و کلیسا که ازجمله مناطق زیبای استان است نسبت به راه‌اندازی این موزه در نظر گرفته‌شده تا بتوانیم با برنامه‌ریزی درست موجب ماندگاری مسافران در استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: این موزه میراث روستایی باهدف حفظ و معرفی فرهنگ روستایی با موضوعاتی مانند معماری، آداب‌ورسوم ، پوشاک، مشاغل و... در قرق راه‌اندازی خواهد شد.

کریمی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان جغرافیایی و تاریخی در استان گلستان و نظر به اینکه فرهنگ اصیل روستاها در معرض فراموشی قرارگرفته، ایجاد موزه میراث روستایی در استان می‌تواند ضمن جلب و جذب گردشگران، زمینه‌های احیای مواریث فرهنگی روستاها را فراهم آورد.

تصاویر بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان از موزه روستایی استان گیلان

yykarimy 1

yykarimy 1

yykarimy 1

yykarimy 1

yykarimy 1

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

همشهری

اگر این موزه در روستای زیارت واقع شود خیلی بیشتر مورد توجه و بازدید مردم قرار خواهد گرفت.لطفا بیشتر در این مورد بررسی شود...

0
0
پاسخ
1394-02-12 19:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.