1393-12-15 08:58
1307
0
11479
دلنوشته فرزند یک مددجو؛

دست در دست هم نهیم تا کنیم میهن خویش را آباد

انسان به‌طور فطری گرایش به زیبایی و تحسین دارد و ازاین‌رو کارهای شایسته‌ای از آنان صورت می‌گیرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، احسان و نیکوکاری به جهت برانگیختن احساس خوش و لذت روحانی، امری شایسته و باارزش است که مورد اقبال و استقبال بیشتر مردم است.

انسان به‌طور فطری گرایش به زیبایی و تحسین دارد و ازاین‌رو کارهای شایسته‌ای از آنان صورت می‌گیرد.

از روایات قران و مصادیق احسان می‌توان به این مطلب دست‌یافت که مؤلفه‌هایی همچون ایمان، انگیزه، نیت الهی، رساندن خیر و خوبی به دیگران به‌عنوان عناصر اصلی در تحقق مفهوم احسان مهم و مؤثر است و خوشبختانه همه‌ساله شاهد آن هستیم که صندوق‌هایی توسط کمیته امداد در سراسر کشور در روز نیکوکار با برپایی خیمه در هر شهری آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

شاهد استقبال کارهای نیکو و پسندیده مردم هستیم و خوشبختانه امسال هم مردم بار دیگر با حضور خود پای خیمه‌ها حماسه‌ای بی‌نظیر در کشور به ثبت رساندند و حاصل این خیر و نیکی این عزیزان خوشحال کردن دل هزاران نفر نیازمند است.

با این کمک‌ها و همدلی مردمی بسیاری از مشکلات عزیزانی که ازکارافتاده هستند و یا توان کارکرد ندارند یا اینکه سرپرست خانواده ازدست‌داده‌اند را گره‌گشا شوند.

کمیته امداد با توزیع کالاهای خوراکی و بهداشتی، احداث سرپناه و منزل مسکونی و دایر کردن کلاس‌های آموزشی مختلف کمک‌رسان مردم ستمدیده مستضعف شهرستان‌ها و روستاها شوند که جای تقدیر و تشکر دارد که از تمامی مسئولان کمیته در اکثر مناطق به خاطر این جان افشانی‌ها و خدماتی که به این مردم درمانده انجام می‌دهند تاکمی از باب مشکلاتشان کم شود داشته باشیم.

می‌توان گفت: که کمک مردم به این نهاد به دلیل اعتماد آنان به این نهاد است و اینکه کمیته امداد به مردم محروم کمک می‌کند کار بسیار شایسته‌ای است چراکه بسیاری از مردم هستند که در فقر و نداری به سر می‌برند که کمیته امداد این افراد را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد و این‌گونه کمک کردن یک وظیفه شرعی محسوب می‌شود.

البته نیت خالص و توسل به معصومین در ارائه انجام وظایف و خدمت‌رسانی به محرومان امری ضروری محسوب می‌شود و کمیته امداد را می‌توان یادگار امام راحل دانست چراکه کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته مدل‌ها و الگوهای اسلامی دررسیدن به جذب قلوب انسان‌های آزاده به معارف اسلامی را فراهم سازد.

هدف از تشکیل این نهاد یاری‌رساندن به نیازمندان جامعه است تا زندگی معنوی همراه با رفاه شرافتمندانه برای آنان فراهم سازد. دست در دست هم نهیم تا کنیم میهن خویش را آباد.

نویسنده: فرزند یک مددجو

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.