1393-12-15 18:27
1307
0
11454
جهانی خبر داد:

اعلام برنامه های روز شهید / برگزاری همایش روز شهید و کنگره شهدای نوجوان در گلستان

مدیر کل بنیاد شهید گلستان گفت :همایش روز شهید در ۲۰ اسفند، کنگره شهدای نوجوان در ۱۹ اسفند، حضور کارکنان و خانواده های آنان در نماز جمعه روز ۲۲ اسفند ماه، برگزاری یادواره از جمله برنامه های این روز است.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر ؛ محمد جهانی، ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران از برگزاری مراسم به مناسبت روز شهید خبر داد و در تشریح این برنامه ها گفت: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به فرمان امام خمینی (ره) و در سال ۵۸ انجام شد، این ارگان برنامه هایی در کل استان تدارک دیده است.

وی افزود: ۲۲ اسفند روز شهید نامگذاری شده است و به این مناسبت برنامه هایی شامل برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با اداره کل ورزش، همایش روز شهید در ۲۰ اسفند، کنگره شهدای نوجوان در ۱۹ اسفند، حضور کارکنان و خانواده های آنان در نماز جمعه روز ۲۲ اسفند ماه، برگزاری یادواره های متعدد در هفته جاری از جمله برنامه های این روز است.

وی بیان کرد: برگزاری سخنرانی در مساجد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، تجلیل از خانواده شاهد در مساجد، مسابقات مسجد محور با موضوع شهید، نواختن زنگ شهید در سراسر استان، انشاء با موضوع شهید، مسابقات هنری و نقاشی، وبلاگ نویسی، اقدامات هنری مانند روزنامه دیواری، تربیت بدنی، درج پوستر شهید در ماشین های نیروی انتظامی، ارسال پیامک، غبار روبی گلزار شهدا، کاشت درخت در گلزار شهدا، برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با همکاری اداره کل اوقاف، آذین بندی شهر با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های هفته شهید است.

جهانی خاطرنشان کرد: مکاتبه با دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها و همچنین دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای برگزاری مراسم گرامی داشت این روز و ترویج فرهنگ شهدات در ارگان ها، دیدار با حضرات آیات، تهیه تیزر و کلیپ و معرفی ۵ خانواده شهید نخبه به صدا و سیما از برنامه هایی است که در این هفته انجام می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۲۰ هزار شهید در کشور داریم که سهم گلستان حدود چهار هزار نفر است.

وی با بیان این که گلستان ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۰۰ آزاده دارد، اظهار کرد: از بین شهدای استان ۵۰۰ نفر از اهل تسنن هستند که این نشان از اتحاد بین مسلمانان در منطقه است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.