1393-12-14 20:02
1461
0
11431
کارشناس مذهبی و استاد فرق و مذاهب اسلامی:‬‎

‫افسران بی سر و سامان جنگ نرم هستیم‬‎/ مسئولان، اینترنت ملی را جدی نگرفتند

استاد فرق، مذاهب و فضای مجازی گفت: تولیدکنندگان محتواهای اسلامی همانند افسران در گروهانهای کوچک هستند که توسط شورای فضای مجازی ساماندهی نمی شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، این روزها استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فیس بوک، واتس آپ، وایبر، لاین و ... برای تمامی قشر از جامعه و در هر سن و سالی یک سرگرمی تلقی شده است جدا از این که این سرگرمیها، از سوی کارشناسان مربوطه، برنامه های هدفمند را مخصوصا در عرصه تغییر فرهنگ ها دنبال می کنند.

استفاده از این شبکه ها معضلی برای خانواده ها شده است و حتی تبادل پیامهایی که بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده در جهت کمرنگ کردن دین و مذهب و اعتقادات تولید شده است بصورت گسترده و بدون توجه به مفاهیم آن منتشر می شود.

آیا فیلترینگ هوشمند مناسب است؟

حجت الاسلام والمسلمین "عباس وطن پرست" استاد فرق و مذاهب و فضای مجازی در گفتگوی اختصاصی با گل رامیان می گوید : فیلترینگ مثل مُسکّن و موقتی است و با فیلترشکن های خاصی باز می شود.

وی ادامه می دهد: مقام معظم رهبری 5 سال گذشته دستور راه اندازی اینترنت ملی را داشتند و بودجه و تجهیزات آن نیز به شورای انقلاب فرهنگ عمومی تخصیص داده شد ولی کم کاری شد و دیگراز سوی هیچ مسئولی پیگیری نشد.

حجت الاسلام وطن پرست افزود: مدیریت فضای مجازی در دست دشمن است و با راه اندازی اینترنت ملی دیگر واسطه گری نداریم و سرعت وامنتیت اینترنت افزایش می یابد.

حال باید دید میزان موفقیت قشر مذهبی در برابر دیگرانی که به دنبال محتوای غیراخلاقی هستند چه اندازه است؟

وی می گوید:  در فضای مجازی تولید محتواهای اسلامی زیادی انجام شده است ولی متاسفانه مانند سربازانی هستیم که بر اساس یک نظام خاصی حرکت نمیکنیم و شده ایم افسران در گروهبانهای کوچک.

وی ادامه می دهد: اگر چه شورای فضای مجازی تشکیل شده است ولی تولیدکنندگان محتواهای اسلامی سازماندهی و مدیریت نمی شوند که در صورت مدیریت نتایج خیلی خوبی خواهیم داشت.

وطن پرست می گوید: ایران در دفاع سایبری در مقام چند کشور برتر دنیا قرار دارد ولی مدیریت و دغدغه برای راه اندازی هدفمند وجود ندارد.

استاد فرق و مذاهب و فضای مجازی معتقد است صفحات وبلاگ ها در نیاز به مدیریت دارد و همچنین در ساخت اپیلیکیشن های مبایل آموزشهای جدی نیاز داند و مواردی مشاهده شده است با ورود ناآگاهانه در این فضا دچار آسیب شده اند.

آیا واقعا در برابر پیامهای غیردینی که اتفاقا مخاطبان را جذب کرده، محتوای دینی هم توانسته موفق باشد؟

وی ادامه می دهد: در بعضی از عرصه ها توانسته و در مناسبتهای مختلف پیامهای روشنگری تولید می شود ولی در بعضی موارد به دلیل کمبود افراد متخصص سستی ها شده و نتوانسته است.

وی در خصوص انتشار پیامهای اعتقادی برای برآورده شدن حاجت، می گوید: یکی از خاخام های یهودی صهیونیستی گفته است برای اینکه اعتقاد مردم نسبت به  باورهای دینی در جامعه کمرنگ شود اینگونه پیامها منتشر شود، در نتیجه از این راه خواسته و نیاز و جاجت او برآورده نمی شود .

حجت الاسلام وطن پرست می گوید: بسیاری از مراجع هم اینگونه پیامها را بدعت و خرافه می دانند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.