1393-12-06 21:43
1456
0
11061
نماینده ولی فقیه در گلستان:

وحدت یکی از مهمترین مسئله جهان اسلام است/ موضوع وحدت باید تبدیل به فرهنگ شود

دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور با محوریت ادیان و فرقه های نوظهور، روز سه شنبه (۵ اسفند) در گرگان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، در این مراسم گفت: وحدت یکی از مهمترین مسئله جهان اسلام است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: امروز مسئله اسلام هراسی، شیعه هراسی و سنی هراسی توطئه و مکر اول استکبار جهانی است تا چهره اسلام، شیعه و سنی را چهره ای زشت و کریح نشان دهد و تا می توانند مسلمانان را در مقابل هم قرارمی دهند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: دشمن با دام هایی که می گستراند سعی دارد تا ملت مسلمان را به بیراه کشاند و تفرقه افکنی ایجاد کند و مسلمانان با توجه به داشتن آیات روایات و سیره ائمه نباید در دام دشمن گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه مسئله وحدت یکی از حقایق قرآن است، تصریح کرد: نگاه قرآن به وحدت فراتر از جهان اسلام است و امروز امت اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: توحید و وحدت از روح و جان اسلام محسوب می شود که باید مورد توجه مردم شیعه و سنی قرار گیرد و این فرهنگ را حتی اگر فدا شویم در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید بشناسانیم.

وی گفت: توده های مسلمان و همه فرق اسلامی می خواهند به یک نقطه برسیم و آن نقطه عمل به گفته خدا و پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) است.

آیت الله نورمفیدی افزود: اعتقادات شیعه و سنی بر پایه های محکمی بنا نهاده گذاشته شده است اگر این مسئله را بفهمیم یکدیگر را باور می کنیم.

وی با بیان اینکه احترام متقابل راهکار سوم است، اظهارداشت: شیعه و سنی باید تلاش کنند تا به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند چرا که قرآن، حدیث و سیره عقل همه ما را به این سمت راهنمایی می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: امروز تخاصم بین مذاهب اسلامی از بزرگترین حرام ها می دانم و وحدت اسلامی از واجب واجبات می دانم و باید به جایی رسید که وقتی در مقابل دنیا می خواهیم از اسلام سخن گوییم یک حرف واحد بزنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ها در زمینه وحدت بسیار تاثیرگذار هستند باید وحدت تبدیل به یک فرهنگ شوند.

اندیشه های امام(ره) در حوزه تقریب و وحدت عملی دانشگاه ها باید به خوبی تبیین شود

کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور نیز ادر این مراسم گفت: 4 هزار نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه های پیام نور وجود دارد که تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان اهل سنت هستند و این موضوع دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باعث تحولات کشور هستند، افزود: باید بتوانیم اندیشه های امام خمینی(رحمه الله علیه) را در حوزه تقریب و وحدت عملی که بر فرهنگ عمومی کشور دانشگاه ها هستند جا بیاندازیم.

نجفی برزگر با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت بود، اظهارداشت: وحدت نقش بسیار مهمی  در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت که وجود وحدت رمز تداوم انقلاب است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی وحدت را نشانه گرفتند و می خواهند تفرقه بین مردم شیعه و سنی ایجاد کند که این تفرقه فقط تفرقه مذهبی نیست بلکه تفرقه بین قومیت ها و ملیت ها است که ایجاد می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور گفت: سلطه هایی که در کشور های جهان اتفاق افتاده بخاطر تفرقه هایی است که ایجاد کردند.

وی یادآور شد: وجود وحدت اسلامی در جهان اسلام یکی از آرزو های بزرگ علما بود که با اندیشه های رهبر اسلام در حال توسعه است.

نجفی برزگر تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ وحدت را در جهان ایجاد کرد به خصوص در دانشگاه هایی که مراکز علمی ما هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز 40 میلیون دانشجو در سطح کشور مشغول فراگیری علم هستند که از این تعداد 60 درصد آنان بانوان هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

قش دانشگاه ها در فرهنگ سازی

قربان شهریاری، رئیس دانشگاه پیام نور گلستان هم در این مراسم ، ذگفت: دانشگاه پیام نور هشتمین دانشگاه جامع علمی کشور است.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی یکی از ارکان توسعه پایدار در هر کشور است، افزود: دانشجویان ما باید بتوانند نیازهای 40 سال آینده را پاسخگو باشند.

شهریاری اظهارداشت: با توجه به رقابتی شدیدی که در کشورهای دنیا وجود دارد هر کشوری که رویا رویی با این امر را نداشته باشد از گردونه خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه تا سال 2030، 90 درصد اقتصاد جهان متاثر از فناوری است، تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد هر دو از دانشگاه ها شروع می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ها نقش اساسی در فرهنگسازی دارند در همین راستا دانشگاه پیام نور تصمیم گرفت تا این حرکت را که در راستای وحدت شیعه و سنی است انجام دهد.

وی افزود: امروز ما توانستیم با حضور 16، استان مرزی کشور دبیرخانه را در استان گلستان قرار دهیم.

شهریاری اظهارداشت: برای جدایی انداختن بین شیعه و سنی هجمه هایی از طریق رسانه های گروهی، ماهواره ها و شبکه های مجازی راه افتاده است که باید نسبت به آن توجه بسیاری کرد.

وی در خصوص دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور رتبه دوم آسیا و رتبه ششم دانشگاه های از راه دور در جهان را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با بیان اینکه امروز دانشگاه پیام نور با توجه به نیاز های روز جامعه در حال حرکت است، یادآور شد: 26 مرکز بین المللی در داخل و خارج کشور مشغول به فعالیت هستند و 25 درصد جمعیت دانشجویان کشور را دانشجویان این مرکز تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در استان گلستان 12 مرکز واحد وجود دارد که دارای 17 هزار داشجو، 69 عضو هئیت علمی برخورداریم و 95 درصد دانشجویان ما بومی هستند از این تعداد اکثریت آنان خانم هستند.

شهریاری گفت: 90 رشته کارشناسی و 7 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه های پیام نور استان موجود است که یک هزار و 200 اساتید مدعو مشغول به فعالیت هستند و در جذب هئیت علمی در سطح دکترا در حال جذب آن هستیم.

وی افزود: کرسی های آزاد اندیشی یکی از مباحث وزارت علوم است که باید به آن پرداخته شود.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به اینکه در دبیرخانه استان های مرزی بررسی چالش های دانشگاه و پیام نور در استان های مرزی مطالعه می شود، اظهارداشت: مطالعه استان های مرزی از لحاظ فعالیت های فرقه های نوظهور به صورت تفکیک شده، بررسی چالش های استان های مرزی در حوزه فرقه های نو ظهور در بین دانشگاه ها از ماموریت های دبیرخانه و برگزاری سخنرانی هایی با موضوع جریان شناسی فکری فارغ از هر گونه سوگیری مذهبی جهت تقویت وحدت از راهکارهای اجرایی دبیرخانه محسوب می شود. / شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.