1393-11-15 06:07
1631
0
9904
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر:

نامه مقام معظم رهبری زمینه ساز "خودآگاهی هویتی" جوانان غربی است / اسلام هراسی گفتمان غالب در غرب و امریکا است

دکتر بای گفت: خطاب قرار دادن جوانان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد مدیریتی در زمینه رساندن این قشر به خودآگاهی هویتی می باشد .

به گزارش گلستان ما ، دکتر عبدالرضا بای استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خطاب قرار دادن جوانان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد مدیریتی در زمینه رساندن این قشر به خودآگاهی هویتی می باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وفضای پساجنگ سرد شاهد تقابل دوهویت و گفتمان یعنی غرب گرایی و اسلام سیاسی هستیم در واقع غرب بعد از فروپاشی بلوک شرق به دنبال غیریت سازی و تعریف یک غیر برای خود بود و به واقع اسلام سیاسی تبدیل به قطب نمای رفتاری غرب به رهبری امریکا شد در این راستا تعامل بین سیاستمداران، نخبگان فکری و هالیوود در امریکا قابل توجه و تامل است.

بای درادامه افزود: نومحافظه کاران نقش اساسی و بنیادین در این راستا ایفا نمودند و راهبردهای نرم افزاری و سخت افزاری خود را طراحی نمودند مفاهیمی چون محور شرارت از مصادیق آن می باشد.

وی با بیان اینکه در واقع اسلام هراسی تبدیل به گفتمان غالب در غرب و امریکا شد و این موضوع یک مفهوم برساخته ای بود که حاکم بر منطق رفتاری و گفتاری امریکا و غرب شد، تصریح کرد: در چنین شرایطی بهره برداری و خطاب قرار دادن جوانان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد مدیریتی در زمینه رساندن این قشر به خودآگاهی هویتی می باشد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر در پایان خاطرنشان کرد: به واقع مدیریت افکار عمومی و معرفت بخشی در قالب راهبرد دعوت زمینه ساز جریان سازی نوینی است که می تواند چالش های معرفتی نویی را فراروی دولتمردان و سیاستمداران غرب قرار دهد و نقش رهبری در گفتمان سازی در سطح جهانی قابل توجه و تامل می باشد و به واقع پیام مقام معظم رهبری دستور کار نوینی است فراروی جوانان اروپایی و امریکایی تا بخشی از برساختگی و غیر واقعی بودن رفتار غرب و امریکا نسبت به جهان اسلام و هویت مسلمانان را دریابند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.