1393-11-14 13:35
1487
0
9886
حال و هوای دانشگاه های استان گلستان در سی و ششمین جشن انقلاب؛

احیای هویت اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب بود/ نیازمند ایجاد بسیج دانشجویی بین‌المللی هستیم/ انقلاب اسلامی مدافع نهضت های رهایی بخش جهان است

به مناسبت دهه مبارک فجر به میان دانشجویان، اساتید و مسئولین دانشگاه های استان رفتیم تا از حال و هوای آن در این ایام با خبر شویم.

حجت الاسلام علی عین الکمالی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما ضمن تبریک سی و ششمین بهار انقلاب به امت شهید پرور و بصیر میهن اسلامی به مبانی،آسیب ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی درشرایطی به پیروزی رسید که استکبارجهانی از درون و بیرون کشور جهت جلوگیری از پیروزی آن اقدامات سرسختانه ای را انجام دادند، اماخواست الهی و میشت پروردگار برپیروزی این انقلاب بوده است.

وی مبانی اصلی و اساسی که هم درایجاد انقلاب و هم درتداوم آن نقش اساسی ایفا کرده است را شامل سه رکن اسلام،رهبری انقلاب و مردم دانست .

حجت الاسلام عین الکمالی درتشریع رکن اسلام بااشاره به سخن امام راحل دراین خصوص گفت: امام خمینی (ره) فرموده اند" این ها از اسلام می ترسند، اسلام بود که جوانهاب مارا برتوپ و تانک و...غلبه داد" ازاین رو انقلاب اسلامی دارای ماهیت کاملا دینی و اسلامی است.

وی درخصوص رکن رهبری نظام اسلامی اذعان داشت: رهبری درنظام اسلامی هدایتگر و سکاندارکشتی جامعه و ترسیم کننده اهداف و تبیین کننده چگونگی اجرای دستورات اسلام است،لذا یکی از ارکان اساسی انقلاب،رهبر و ولایت فقیه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان افزود: سوسیالیزم شرقی و لیبرالیسم و اومانیسم غربی بدنبال خدشه دارکردن مبانی نظری ولایت فقیه هستند،ازاین رو به مخالفت بااصل ولایت فقیه ، نفوذ درحاکمیت ، تقویت و حمایت متحجران،مخالفت بانهادهای وابسته به رهبری و القاشبهه و تردید نسبت به نظام ولایی بدنبال تضعیف این جایگاه هستند.

حجت الاسلام عین الکمالی درادامه تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ،حکومت اسلام را از مردم جدا نمی دانست و مقام معظم رهبری نیزمکتب بدون مردم را متصور نیست از این رو رکن مردم مکمل و متمم تحقق دورکن اسلام و رهبری است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان گلستان درپایان تحقق آرزوی تمامی مصلحان و مبارزان جهان اسلام،احیای هویت اسلامی و معنوی در دنیای اسلام و جهان، مقابله با استکبارجهانی،احقاق حقوق مسلمانان و مستضعفان و قرار گرفتن دین ونقش سیاسی و اجتماعی آن درمرکز توجهات جهانیان را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر نمود.

*********

نیازمند ایجاد بسیج دانشجویی بین‌المللی هستیم

مصیب عباسی یکی از اساتید دانشگاه گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با اشاره به پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی گفت: راه فائق آمدن به زبان مشترک بین‌المللی برای نهادینه ساختن گفتمان برحق انقلاب اسلامی، تشکیل اتحادیه جهانی جوانان مسلمان، ایجاد بسیج دانشجویی بین‌المللی و اتحادیه دانشجویان و اساتید جهان اسلام است.

ضمن محکومیت اهانت به رسول الله (ص)، گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در این شرایط حرکتی پیامبرگونه بود.

وی با بیان اینکه بی شک اسلام متعلق به تمام بشریت و تمامی تمدن‌هاست و همه مسلمانان وظیفه دارند در تحقق این رسالت الهی مبنی بر حاکمیت یافتن اسلام در کل دنیا بیش از پیش بکوشند، تأکید کرد: از این رو زبان قرآن زبان مشترک جوامع بشری محسوب می‌شود که می‌تواند به شکل گیری امت واحده اسلامی کمک کند که پیشرفت و تعالی و انسان دوستی در پرتو تعالیم قرآن و سیره نبوی و علوی در عرصه بین المللی ممکن است.

عباسی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا وآمریکای شمالی اظهار داشت: نامه منتشر شده از سوی معظم له،افکارعمومی رابه سمت این نامه و محتوای آن سوق دادند و هرورز درشبکه های اجتماعی بردامنه ی آن افزوده می شود.

وی یادآورشد: اسلام به عنوان آخرین هدیه و نعمت الهی متعلق به تمام بشریت و تمام تمدن هاست و همه مسلمانان وظیفه دارند درتحقق این رسالت الهی مبنی بر حاکمیت یافتن اسلام دردنیابیش از پیش بکوشند.

این استاد دانشگاه گلستان اذعان داشت: انقلاب اسلامی می کوشد با اتحاد و همبستگی مسلمانان پیام قرآن رابه همه انسانها درهرزمان برساند به گونه ای که زبان تمدن و جوامع بشری درعرصه جهانی ,زبان قرآن باشد.

عباسی در پایان گفت: دعوت جوانان اروپایی و آمریکایی توسط مقام معظم رهبری بر فراگیری اسلام از متن قرآن موید این معناست که زبان قرآن زبان سعادت بخش و زبان امت واحده جهانی است که تشکیل اتحادیه جهانی جوانان مسلمان، ایجاد بسیج دانشجویی بین المللی و اتحادیه دانشجویان و اساتید جهان اسلام به مدیریت انقلاب اسلامی ایران راه فائق آمدن به این گفتمان واحد است.

*********

انقلاب اسلامی تداوم انقلاب بزرگ صدر اسلام است

دانشجوی بسیجی دانشگاه گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: توکل برخدا،اطاعت پذیری از ولایت و روحیه بسیجی و جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که موجب تثبیت انقلاب اسلامی ایران به رهبری پیامبرگونه امام راحل شد و امروز حفاظت از انقلاب برعهده ی ما جوانان نهاده شده است که مانیز با تکیه به همان ارزش ها و آرمان ها باید راه شهدا راادامه دهیم و انقلاب امام عظیم الشان را با تبعیت محض از ولایت درمقابل حجم عظیم توطئه ها حفظ نماییم.

شفیعی خاطرنشان کرد: امروز جنگ فرهنگی دشمن بیشتر احساس می شود چراکه دشمن دست روی هویت دینی و فرهنگی جوانان گذاشته و نوک پیکان دشمن به سمت فرهنگ می باشد از اینرو مقام معظم رهبری از همان سال های پس از جنگ هشدارهای متعددی درمورد تجهیز جبهه دشمن برای ضربه زدن در عرصه فرهنگی داشتند.

دانشجوی بسیجی دانشگاه گنبدکاووس تاکید کرد: متاسفانه گاهی با سردی و بی محلی برخی نخبگان و فعالان عرصه فرهنگی مواجه شده ایم، اما درچندسال اخیر تیرهای این جنگ برهمگان نمایان شده و طرح هایی نظیر مهندسی فرهنگی برای ساخت جبهه فرهنگی مطرح شده است.

شفیعی گفت:دراین فضای مه آلود دنیا که ناحق راحق جلوه می دهند و ارکان اصلی اعتقادات ما بچه شیعه ها رو هدف قرار داده اند باید کنکاش کنی و مطمئن باشی که به جواب میرسی اگر به حقانیت اسلام رسیدی و به قول شهید آوینی" ولایت فقیه برای آنان که در حقانیت اسلام دچار تردید نیستند و در التزام عملی نسبت به آن نیز اهمال روا نمیدارند امری است که مقصود آن بیدرنگ موجب تصدیق است ".

وی افزود: به قول شهید حمید باکری : "یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد :، بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تأیید رهبری و امامت باشد.

دانشجوی دانشگاه گنبدکاووس درپایان به سخن شهید محمدی اشاره کرد وگفت: باید تلاش کنیم تا شهدا یقه ما را نگیرند " ما که رفتیم . مادری پیر دارم و زنی و سه بچه ی قد و نیم قد . از دار دنیا چیزی ندارم الا یک پیام . یقه تان را میگیریم اگر ولایت فقیه را تنها بگذارید . شهید مجید محمدی "

*********

22 بهمن، نقطه اوج انقلابی است که مستضعفان را وارثان زمین گرداند

دانشجو دانشگاه گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت:بهمن،نقطه اوج انقلابی است که جباران ستمگر رااز تخت سلطنت به زیرکشید و مستضعفان راوارثان زمین گرداند،22 بهمن نقطه عطفی در تاریخ است که خورشید اسلام درخشیدن گرفت.

دانشجوی پیام نور کردکوی گفت: برای تبیین رمزپیروزی انقلاب اسلامی باید توجه داشت ،درنگاه امام راحل از همان ابتدا اراده خداوند مورد توجه قرار گرفته بود.

فریدی تصریح کرد: این اراده الهی دراخلاص مومنان و جانفشانی های آنان تجلی یافت و انقلاب اسلامی را این چنین به جهان صادر نمود.

وی افزود:معمار کبیر انقلاب اسلامی تمام معادلات استکبار جهانی را درهم پیچیدو اقتدار و عزت بین المللی امروز ایران اسلامی را مدیون رشادت های شهدا وایثار گران هستیم.

دانشجوی دانشگاه پیام نورکردکوی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان این نظام از طرق مختلف سعی دارند هویت دینی جوانان را از آنان گرفته و هویتی جدیدی به سبک غربی برای جوانان ارائه دهند و اینگونه القا کنند که این نظام دینی نمی تواند خواسته ها و نیازهای جوانان را برآورده نماید از این رو مدلی جدید و غربی باید جایگزین آن شود .

وی یادآور شد: استکبارجهانی باتوسل به ابزارهایی نظیر ماهواره و نفوذ دربنیان خانواده بدنبال خدشه وارد کردن به اصل خانواده و بی هویت کردن نسل جوان جامعه برآمده است.

فریدی گفت: ما دانشجویان باید هوشیار و بیدار باشیم و بصورت خودجوش و جهادی درمقابل جنگ نرم دشمن موضع بگیریم وبامطالبه گری ازمتولیان فرهنگی بدلیل غفلت دربرخی موارد، درجهادفرهنگی که مدنظر مقام معظم رهبری است فعال عمل نماییم چراکه امروز باحضور آگاهانه درجبهه فرهنگی می توان ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

*********

دست های پشت پرده موجب نفوذ جریانات وابسته فکری رادیکالیست دگراندیشی در بدنه ی دانشگاه ها شد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، ضمن تبریک ایام ا..دهه فجر،به پیشینه جنبش دانشجویی قبل و بعد انقلاب اسلامی پرداخت که دراین مجال کوتاه تنها به فعالیت این جنبش پس ازپیروزی انقلاب اشاره می نماییم.

رستمانی؛دانشجوی بسیجی دراین خصوص گفت: بابروز و پیروزی انقلاب اسلامی،محافل علمی و دانشگاهی درارتباط مستقیم با روحانیت انقلابی مبارز قرار گرفت،حال دیگر اسلام حرفی برای گفتن داشت،جنبش دانشجویی نیز به این نتیجه رسید که با وحدت،اتحاد با مسائل مذهبی می توان انقلاب اسلامی را درعینیت جامعه پیاده نمود.

وی یادآورشد: گرچه هنوز نحله های فکری التقاطی درقالب بحث های تئوری چپ نما در دانشگاه ها فعال بودند.

رستمانی به فعالیت جنبش دانشجویی درزمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:باشروع جنگ تحمیلی و حرکت دانشجویان درراستای حفظ ماهیت ارضی وارد صحنه کارزار شدند بگونه ای که بخش عمده ای از دانشجویان انقلابی صحنه گردان میادین نبردبودند و دانشجویان زیادی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

وی افزود:اماجریانات چپ همچنان دردانشگاه ها فعال مایشاء بودند و بعضا همصدا با استکبار جهانی و کسب دستور از آنان اختلافات را ازکلاس درس به جامعه کشاندند و درتقابل با نظام و مردم قرارگرفتندکه نمونه آن ماجرای 24 اسفند59 بنی صدر دردانشگاه تهران،موج عظیم حرکت های خودجوش مردمی این عمله و اکله استکبار را از متن به حاشیه راند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی درادامه به جنبش دانشجویی پس از جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از جنگ عده ای از دانشجویان درمسیرسازندگی کشوربا ارائه طرح و برنامه های مدون به ارتقاء کشورهمت گماشتند اما عده ای نیز دردانشگاه به فعالیت های سیاسی پرداختند.

رستمانی تصریح کرد: بابروز تحولات سیاسی کشور و تفکیک صفوف انقلابیون و به روی کارآمدن دولت اصلاحات این حرکات دردانشگاه ها نمود عینی یافت و دانشگاه به میدان تاخت و تاز و اتاق جنگ احزاب مبدل گشت که نمونه بارز آن حوادث کوی دانشگاه درتیرماه 78 اتفاق افتاد.

این دانشجوی بسیجی هدایت سیاسی دانشجویان توسط دست های پشت پرده را موجب نفوذ جریانات وابسته فکری رادیکالیست دگراندیشی در بدنه ی دانشگاه ها شد.

وی خاطرنشان کرد: دردوران حاکمیت اصلاح طلبان و تغییر فضای سیاسی کشوربه نفع این جریانات،بخشی از دانشگاه ها نیز درآن مسیرقرار گرفتند که بعضا نقش زیادی درفتنه 88 و رویارویی با مبانی اصیل انقلاب اسلامی داشتند.

رستمانی افزود: اگربگوییم نقش اصلی را درفتنه ی 88 جنبش دانشجویی چپ وابسته داشتند سخن گزاف نگفته ایم و معتقدیم قشرعظیمی از دانشجویان متعهد به انقلاب و جمهوری اسلامی بودند که همراه با آحاد مردم ،حماسه ی پرشور 9دی راخلق وطومار هشت ماه فتنه انگیزی عوامل پیاده سوار نظام استکبار را درهم پیچیدند.

رستمانی درپایان گفت: رجاء واثق داریم که دانشجویان ماهمانند دانشجویان مبارز وانقلابی نسل گذشته که سهم بسزایی درخلق حماسه ی پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی و یوم ا.. 22 بهمن 57 داشتند حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب و ارزش های والای آن می باشند.

*********

انقلاب اسلامی مدافع نهضت های رهایی بخش جهان است

معاونت بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد:ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران مروج اسلام انقلابی و مدافع نهضت های رهایی بخش جهان است.

میثم زنگانه معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به اثرگذاری این انقلاب در ابعاد بین المللی پرداخت و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به تعارض ماهوی فرهنگ انسان دوستانه و تعالی بخش آن با فرهنگ ضدحقوق بشری غرب، غرب خود را در معرض تهدیدات فرهنگی ناشی از آن حس کرد.

وی افزود: غرب با این احساس خطر تمام تلاش خود را به کاربست تا با تغییر رفتار جمهوری اسلامی، به تغییر ساختار آن دست یابد و در این راه از هیچ حربه ای فروگذار نکرد اما به مدد مدیریت مدبرانه امام خمینی (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و پایداری و رهروی ملت غیور و آزاده ایران، تلاش های نظام سلطه با حجم گسترده ای از ناکامی ها مواجه شد.

زنگانه از اقدامات تهاجمی دشمن در طول عمر سی و شش ساله انقلاب ارزشمند اسلامی به جنگ های داخلی دردهه ی اول انقلاب، جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، جریانات 18 تیر78، فتنه گسترده 88 و تهاجم فرهنگی، تحریم های اقتصادی، جنگ های نیابتی درفلسطین، لبنان، عراق و غیره در قالب جنگ سخت، نیمه سخت و نرم اشاره کرد و عنوان داشت: انقلاب اسلامی که برخاسته از باورهای اعتقادی و دینی مردم است هر بار در هر مقطعی پاسخی دندان شکن به متجاوزان خارجی دادند که از میان می توان به 8سال دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی، قیام 9دی 88، قیام 6 بهمن، 5آذر و بسیاری دیگر اشاره کرد که با زعامت رهبری فرزانه انقلاب مکر دشمنان را خنثی کرد.

معاونت بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان با بیان اینه انقلاب اسلامی ایران ریشه درمبانی و اصول حاکم براسلام گرایی دارد، تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران مروج اسلام انقلابی، مدافع نهضت های رهایی بخش، الگوی حرکت شیعی، احیاگر هویت دینی و همچنین به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تمامی حرکات انقلابی در سراسر دنیا علیه غرب به شمار می رود.

زنگانه در پایان به نقش دانشجویان در حفظ، نشر و تثبیت انقلاب و آرمان های ارزشمند آن اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی در این میان بر اساس وظیفه ذاتی خود مبنی برمحافظت از اصول و مبانی انقلابی دانشجویان و همچنین ایجادبستر مناسب برای مشارکت دانشجویان و جوانان در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در راستای مبارزه با اهداف شوم دشمنان ایفای نقش نموده است.

*********

جوان دانشجوی انقلابی بایداز جولان جریان های منحرف فکری دردانشگاه جلوگیری نماید

موسوی،عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، ضمن تبریک ایام ا.. دهه فجر ،نقش بی بدیل رهبری امام خمینی (ره)،وحدت کلمه و ارزش های والای اسلام را درپیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر خواند و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت وجود ولایت یکی از امن ترین کشورهاست که همچنان باصلابت و قدرتمند درعرصه بین المللی می درخشد.

عضومجمع شهید دیالمه بسیج دانشجویی گلستان خاطرنشان کرد: با رشادت و شهادت طلبی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انقلاب به تثبیت رسید ،اکنون تداوم انقلاب برعهده نسل جوان است که از ارزش ها و آرمان های انقلاب ودستاوردهای آن دربرابر حجم توطئه های استکبار جهانی محافظت نمایند.

موسوی درادامه به مجموعه ای از باید ها و نبایدهایی که شهد ای والامقام برای یک جوان دانشجوی انقلابی مشخص نموده اند اشاره کرد .

وی پشتیبانی از ولایت فقیه و اطاعت محض از رهبری انقلاب اسلامی، امتدادها راه شهدا درعرصه جهادعلمی،تبیین اصول اسلام ناب محمد(ص) و پاسداری ازاصول اصیل انقلاب اسلامی،جلوگیری از جولان جریان های منحرف فکری درساحت مقدس دانشگاه ودعوت به رعایت تقوا توام باتخصص را از باید های دانست که شهدا برای جوان دانشجوی انقلابی ترسیم نموده اند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان درپایان بی تفاوتی به مسایل سیاسی،به خدمت نگرفتن علم درراه اعتلای اسلام و مسیرتقرب الهی،علم بدون تقوای الهی و عدم واکنش نسبت به جریانات منحرف فکری دردانشگاه ها را از مواردی ذکر کرد که شهدا ،جوان دانشجوی انقلابی را از آن منع نموده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.