1393-11-14 12:35
1410
1
9885
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان:

انقلاب اسلامی جریان سازترین نظام در مقیاس بین المللی است

غلامرضا منتظری گفت: : امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان جریان سازترین، تحول آفرین ترین و تاثیرگذارترین نظام در مقیاس بین المللی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان در گفتگو با گلستان ما، گفت: انقلاب به معنای تحول عمیق و همه جانبه است به این دو واژه باید توجه بسیار شود ازاین رو تحول عمیق در درجه اول درساختارسیاسی یک نظام اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد:انقلاب یعنی ساختارسیاسی وابسته زیرو رو شود و به جای آن ساختاری متناسب با نیاز جامعه و آرمان ملت که امام راحل ترسیم فرمودند شکل گیرد.

این استاد دانشگاه ،اولین شاخصه انقلاب را همه جانبه بودن آن دانست واینکه تحول ریشه ای عمیق درهمه عرصه ها ی سیاسست،فرهنگ،اقتصاد،آموزش و صنعت باید اتفاق بیفتد این تعریفی است که می توان از انقلاب ارائه داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص نقش انقلاب در موفقیت های کشور با بیان اینکه برای یافتن افتخار در کارنامه ایران در زمان طاغوت حتی ذره بین نیز کفایت نمی کند،اظهار داشت: درزمان شاه خائن وابستگی تمام عیار به استعمارگران داشتیم ،ایران کشوری کاملا وابسته و به عنوان ژاندارآمریکا درمنطقه خلیج فارس مطرح و حاصلی برای کشور جز وابستگی نداشت.

وی با اشاره به وابستگی تام و تمام رژیم طاغوت به غرب، تأکید کرد: حجم توطئه های کنونی در قبال انقلاب اسلامی به این خاطر است که دوباره به وابستگی زمان شاهد برگردیم اما جمهوری اسلامی ایران در سه دهه به برکت ولایت و خون شهدا به قدرت تأثیرگذار علمی و معنوی در عرصه بین الملل تبدیل شود.

منتظری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان که ماهیتی مادی دارند متفاوت است، ایران اسلامی علی رغم مشکلات اقتصادی و رفاهی با شعار توکل به خدا و نه شرقی و نه غربی توانسته به مدارج بالای علمی در جهان دست پیدا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درادامه اذعان داشت:امام راحل بسیار هوشمندانه تبرتیزش را بر ریشه های وابستگی فرود آورد،امام اعتقادش براین بودزمانی که وابستگی از کشور قطع شود عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان می آورداز این رو اولین نکته درماهیت انقلاب،استقلال خواهی ملت بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:امام راحل استاد و دانشجو بصیر می خواهدو دراین راستا انتظار جامعه درحوزه بصیرت افزایی و بصیرت بخشی از دانشگاه بیش از دیگران است .

وی تصریح کرد: دانشگاه درجهت تولید علم و جنبش نرم افزاری به وضع موجود قانع نشود و درجهت ارتقاء تراز علمی جامعه نیز تلاش نماید.

منتظری گفت: تلاش درجهت تحول درعلوم انسانی از جمله مواردی که مقام معظم رهبری تاکید فراوان دارندچراکه علوم انسانی مادر همه علوم بشمار می آید.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

REZA1539

چهره نورانی دکتر منتظری عزیز را دیدم قوت قلب گرفتم مرد اخلاص وباتقوی مدیر دانا

0
0
پاسخ
1393-11-14 21:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.