1397-04-24 10:58
709
0
55203
استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان باید مهذب و متعهد باشند/ غربگرایان دم از قانون می زنند اما به آن تمکین نمی کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اجرا نشدن  اسلام در همه موارد ،مهذب نبودن افرادی که برسر کار امدند  از دلایل مهم این عقب ماندگی است چرا که برخی مسئولان عالم را محضر خدا نمی دانند.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام سلمانیان در میزگرد رسانه ای با موضوع "شورای نگهبان، صیانت از اسلامیت و جمهوری نظام" که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی با همکاری رسانه های استان گلستان در گرگان برگزارشد، اظهار کرد:  با توجه به دشمنی های روز افزون غرب،  انقلاب اسلامی در این چهل سال بلعیده نشده است خود نشانه کارآمدی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به تاریخ مشروطیت  و وابستگی ها در کشور گفت: ازهمان زمان نیز تفکر غالب بر وابستگی به غرب و یا شرق بود هرچند در زماتی آیت الله مدرس این موازنه را برهم زد اما با رکب امریکا شکست خورد

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با تبیین شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی توسط امام راحل، مردم ایران به دو بلوک تکیه نکردند و گفته می شد هر کس می خواهد با ما باشد باید با مردم باشد .

سلمانیان اذعان کرد: امام از روز اول صداقت داشت و هر زمان تصمیمی اشتباه بود بر میگشتند و ان را اصلاح میکرد ند و از آن ابایی نداشتند.

امام معتقد به روشنگری دینی و ارامش بود

وی ابراز کرد: تفکر غرب می گوید که دین نباید در هیچ جا دخالت کند حتی در اموزش و پرورش، اقتصاد، اجتماع و  .. اما امام معتقد به روشنگری دینی و ارامش بود و همواره مردم را به صحنه می آوردند.

غربی ها فروپاشی انقلاب ما را شش ماه ششماه تمدید می کردند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آن زمان کسی فکرش را هم نمیکرد انقلاب اسلامی به چهل سالگی برسد، افزود:  غربی ها  فروپاشی انقلاب ما را شش ماه ششماه تمدید می کردند اما به لطف خدای متعال و با تکیه بر اسلام  انقلاب همچنان استوار به مسیر الهی ادامه می دهد.

 وی در بخشی از سخنان گفت:  خدای متعال انسان را افریده که حسینگونه باشد. برای خدایی شدن برنامه میخواهد که باید حکومت تشکیل شود  لذا کوبیدن بر طبل جدایی دین از سیاست نادرست است .

سلمانیان در خصوص علت برخی عقب ماندگی ها در کشور گفت: اجرا نشدن  اسلام در همه موارد مهذب نبودن افرادی که برسر کار امدند  از دلایل مهم این عقب ماندگی است چرا که برخی مسئولان عالم را محضر خدا نمی دانند فقط تخصص لازم نیست بلکه متعهد بودن بسیار مهم تر است.

وی ادامه داد: بدون حکومت اسلامی اجرای احکام خیال و توهم است، مسئول باید تقوا داشته باشد.

دم از قانون می زنند اما به آن تمکین نمی کنند

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  ظلم پذیری ناشی از عدم تزکیه است، گفت: سیاست به دنبال قدرت است دین هم تولید قدرت می کند قطعا سیاست با دین کاردارد اما دشمنان ما برای اینکه دین ما ابزار دست آنها نیست این جدایی را کوک می کنند .
سلمانیان در بخش دوم سخنان خود ، بیان کرد: انتخابات دریچه ورود قانونی افراد به درون حکومت لذا فشار به شورای نگهبان که افراد وارد حکومت شوند .

وی  افزود: همواره شورای نگهبان در زمان انتخابات و بعد از ان هم مورد هجمه است. روشنفکران غرب گرا دم از قانون گرایی می زنند اما به ان تمکین نمی کنند و به شورای نگهبان حمله می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه گفت: وظیفه شورای نگهبان پاسخگویی به این نیست که چرا افراد را رد صلاحیت می کنند بلکه آنان قانون را اجرا می کنند.البته در جای خود هم بر طبق قانون پاسخگو هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.