1396-09-10 12:50
655
0
47269
ائمه جمعه استان گلستان:

عزت، اقتدار و پیشرفت مسلمانان در پرتو وحدت رقم می خورد/ پیروی از سیره نبی اکرم(ص)، از مهمترین نیاز های جامعه است

ائمه جمعه استان گلستان بر اهمیت وحدت بین مسلمانان تاکید کرده و عزت، اقتدار و پیشرفت مسلمانان را در پرتو وحدت دانسته و پیروی از سیره نبی اکرم(ص) را از مهمترین نیاز های جامعه عنوان کردند.

به گزارش گلستان ما، حجت السلام محمد صالح منصوری در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر رحمت و مهربانی اظهار داشت:الحمدالله استان گلستان خاصه بندرترکمن با دارا بودن 2مذهب شیعه و سنی در کمال وحدت و مهربانی در کنار یکدیگر زندگی می کنند که این حاکی از اتحاد و انسجام مردم است.

وی افزود:ما پیرو ولایتیم و امروز دشمن به دنبال تفرقه و نفاق در صفوف مسلمین است لذا اسلام از ما وحدت،درست زیستن و احترام به مقدسات یکدیگر را می خواهد.

امام جمعه محبوب بندرترکمن با اشاره اینکه در مدت 6سال خدمت در این شهرستان شاهد صحنه های زیبایی از اتحاد و وحدت بین شیعه وسنی بودیم تصریح کرد:نقشه دشمن و متحدانش خاصه رژیم منحوس سعودی تفرقه و کشتار مسلمین است که با سرمایه مسلمین آنان را تار و مار کنند.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به معارفه فرماندار بندرترکمن الیساس هیوه چی ادامه داد:انشاالله که فرماندار جدید خدمت رسانی به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهد،طی صحبتهایی که با فرماندار هیوه چی داشتیم در خصوص خدمت رسانی و وتلاش در حوزه های اقتصاد،اشتغال ،فرهنگ و معیشت شهرستان مطالب جامعی بیان شد .

بهترین الگو برای مسلمانان و پیروی از سیره ایشان است

حجت الاسلام و المسلمین "محمد قاسم لیوانی" امام جمعه موقت گرگان در جمع نماز گزاران این هفته گرگان گفت: پیامبر اکرم (ص)، بهترین الگو برای مسلمانان و پیروی از سیره ایشان، مهمترین نیاز جامعه امروز است.

وی در آستانه هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) به سیره نبوی پرداخت و سیره را نوع رفتار و برخورد و عمل تعریف کرد و افزود: سیره آن حضرت را می‌توان در سه سطح فردی، اجتماعی و مدیریتی بررسی کرد و از آن درس‌ها آموخت.

"لیوانی" در سطح اجتماعی و از میان مباحث و عناوین بسیار به تشریح «رفق و مدارا» در سیره نبوی پرداخت و تصریح کرد: رفق و مدارا؛ مهربانی کردن و گذشت و عفو و بخشش و تحمل و بردباری است و اگر پیامبر اسلام (ص)، این تحمل را نداشت و اگر خوش رفتار نبود و تحمل نمی‌کرد و اگر تندخو بود، مردم این‌گونه جذب وی نمی‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی با استناد به قرآن کریم گفت: در قرآن، خطاب به پیامبر اسلام می‌خوانیم؛ ای پیامبر! یکی از نشانه‌های لطف خداوند به تو این بود که تو را نرم‌خو و اهل تحمل قرار داد و با مردم مهربان هستی و اگر تندخو بودی، از گرد تو پراکنده می‌شدند.

وی با اشاره به حدیث نبوی، مدارا با مردم را برای پیامبر، در کنار ابلاغ رسالت، دستوری از جانب خداوند عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن به پیامبر اسلام (ص) سفارش می‌کند؛ مردم را به نیکی دعوت کن و از رفتار جاهلانه آنان درگذر و با آنان به مدارا و گذشت رفتار کن.

امام جمعه موقت گرگان، واقعه روز فتح مکه را درس‌آموز دانست و اذعان کرد: در این روز، فردی از سپاه اسلام، پرچم انتقام در دست گرفته بود و فریاد می‌زد؛ امروز روز انتقام است. در این‌حال، پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) را فراخواند و به او گفت؛ امروز روز مرحمت و گذشت است و از وی خواست ندای مرحمت را در مکه طنین‌انداز نماید.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی؛ پیامبر (ص) را اسوه حسنه عالمیان خواند و گفت: همه ما باید سیره ایشان را الگوی خود قرار دهیم و تلاش کنیم شبیه آن حضرت باشیم.

وی به بیان ملاک‌های شباهت به آن حضرت در کلام نبوی (ص) پرداخت و افزود: پیامبر خود می‌فرماید، شبیه‌ترین و نزدیک‌ترین افراد به من کسی است که اخلاقش بهتر باشد، با مردم نرم‌خو‌تر باشد، به خویشانش نیکوکارتر و با برادران دینی خویش دوستدارتر باشد، خشم خود را بیشتر فرو ببرد و نسبت به مردم با گذشت‌تر باشد و چه در خشنودی و چه در خشم، با دیگران منصف‌تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی، در خطبه دوم نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته گرگان، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، به ضرورت‌های اتحاد مسلمانان در دنیای امروز و نقش آن در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام پرداخت و این هفته را یادگاری ارزشمند از امام راحل (رض) عنوان کرد و گفت: این هفته که در ایران و برخی از کشورهای دیگر با برگزاری جشن و بحث و گفت‌وگو گرامی داشته می‌شود، موجب تقریب مسلمانان و نزدیکی قلوب معتقدان مذاهب مختلف اسلام به یکدیگر می‌گردد و موجب می‌شود توطئه دشمنان و نقشه‌های شوم آنان، نقش بر آب شود.

وی همچنین در سالروز شهادت میرزا کوچک خان، یاد آن بزرگ‌مرد عرصه آزادی و مبارزه با استبداد و استعمار را گرامی‌داشت.

امام جمعه موقت گرگان، پیشاپیش 16 آذر روز دانشجو را گرامی‌داشت و با مرور تاریخ این واقعه خونین گفت: دانشجویان همواره پیش‌قراولان مبارزه با استعمار و استکبار بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان، با هشیاری کامل در کنار ملت بزرگ ایران، همواره حضور فعال داشته باشند و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

شرکت تعاونی زعفران کاران در بخش کوهسارات تاسیس شود

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی خانلری» امام جمعه بخش کوهسارات در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این بخش با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: در پرتو وحدت عزت و اقتدار و پیشرفت همه جانبه مسلمانان رقم می خورد.

minookhabar44 2

وی افزود: سیره پیامبر گرامی اسلام برای ساماندهی حکومت ایجاد برادری برای وحدت اسلامی بود.

خطیب جمعه بخش کوهسارات با اشاره به سالروز شهادت آیت ا... سید حسن مدرس و روز مجلس، خاطر نشان کرد: آیت ا... مدرس الگویی تمام عیار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: قوه مقننه باید انقلابی باشد و برای خدمت رسانی به مردم در جهت رفع مشکلات تلاش کند.

حجت الاسلام خانلری در ادامه 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

امام جمعه بخش کوهسارات در خاتمه با بیان این که کشت زعفران در منطقه موفقیت آمیز بوده است، از شورائیان خواست شرکت تعاونی زعفران کاران را برای تسهیل در امورات این طلای سرخ تاسیس کنند.

سخنران پیش از خطبه های امروز هم حجت الاسلام قربان وزیری امام جماعت مسجد جامع دوزین بود که در باب هفته وحدت سخن گفت.

minookhabar44 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.