1396-03-20 06:22
896
0
40050
امام جمعه گرگان:

حرکت تروریست‌های تکفیری هیچ خللی در اراده ملت ایران وارد نکرده و نمی‌کند/ اشرافیت کامل نیروهای نظامی و امنیتی قابل تقدیر است

امام جمعه گرگان ضمن محکوم کردن حرکت مذبوحانه تروریست‌های تکفیری گفت: این حرکت هیچ خللی در اراده ملت ایران وارد نکرده و نمی‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: حرکت مذبوحانه تروریست‌های تکفیری صبح چهارشنبه هفدهم خرداد 96، قلب و روحمان را جریحه‌دار کرد و منجر به شهادت عده‌ای از هموطنان عزیزمان شد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و دست‌نشاندگان  آنان باید بدانند که همه ملت ایران یک‌دل و یک‌صدا، متحد در مقابل هر نیروی دشمن که بخواهد به این آب و خاک تعرض کند،‌ هچون ید واحده محکم و استوار خواهند ایستاد.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: بعد از آن که ترامپ به عربستان رفت، حوادثی در منطقه رخ داد شاید آنها می‌خواهند بگویند که ما هستیم، شاید در عراق و سوریه نیروهای تکفیری حسابی شکست خورده‌اند، حال می‌خواهند بگویند که ما هستیم.

نورمفیدی افزود: در ایران که کشور امنی است می‌خواهند سنگی پرتاب کنند، حرکتی که انجام دادند خیلی نمی‌توان حرکت نظامی حساب شده به شمار آورد.

وی اضافه کرد: در مرقد حضرت امام عملیات انجام دادند، آن جا فضایی است که درهایش به روی مردم باز است و منطقه‌ایی مردمی است.

امام جمعه گرگان افزود: ورود به آن جا کار سختی نیست و همه می‌روند، در مجلس هم با لباس زنانه به محلی وارد شدند که محل مراجعات مردم بوده است پس چیز مهمی نبوده این عمل و به قول رهبر معظم انقلاب سنگی انداخته‌اند.

 وی تصریح کرد: لازم می‌دانم از نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان و نیروهای سپاه تشکر کنم، نیروهایی که خود را در مقابل تروریست‌ها قرار دادند و شهید دادیم، تاکنون تعدادی از این گروه ها وارد کشور شده بودند و همان اول گرفتار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی ما شدند و در همان نطفه خفه شدند، نیروهای ما با تمام وجود و با چشم مسلح به این قضایا اشراف دارند و در مقابلش ایستاده‌اند.

 نورمفیدی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن این است که با این فعالیت‌ها تفرقه ایجاد کند این جاها از مکان‌های حساس کشور است، جایی بود که دشمن تلاش کرد بین نیروها تفرقه درست کند.

وی ادامه داد: همه باید حواسمان جمع باشد، وقتی احساس می‌شود دشمن دنبال همچین مسائلی است باید همبستگی و انسجام ملی را مستحکم‌تر کنیم، مردم هم باید مراقبت کنند و اگر موارد مشکوکی دیدند به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

امام جمعه گرگان همچنین در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد: خدای متعال برای راه و زندگی انسان‌ها راه و روشی به نام دین تعیین کرده است، ممکن است راز خیلی از مخلوقات خدا برای ما معین نباشد، اینکه خدا فیل، مورچه یا درندگان را برای چه آفریده است؟ مگر انسان می‌تواند بر همه چیز احاطه پیدا کند، هر کدام از این‌ها در آفرینش هدفی دارند.

 وی با بیان اینکه به اعتقاد من یکی از نعمت‌های بزرگ بهشت این است که انسان در آن جا راکد نمی‌ماند، گفت: بهشت اگر نعمت‌های ظاهری و مادی باشد برای انسان خستگی می‌آورد.

 نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شب‌های قدر، افزود: خداوند زمان‌هایی را قرار داده که بندگان خدا بتوانند به ملکوت والا راه پیدا کنند، یکی از فلسفه‌های شب قدر این است که در محافل مذهبی حاضر شویم و با دعا و مناجات و توسل به ائمه معصومین به خدا نزدیک شویم و در این محفل آن چرا که می‌خواهیم از خدا بگیریم.

 وی همچنین اضافه کرد: باید در شب‌های قدر استغفار کنیم، دشمنی و کینه‌ها را کنار بگذاریم، اعتراف به گناه را وسیله را قرب خود قرار دهیم و از خدا بخواهیم که گناهامان ما را ببخشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.