1396-02-12 10:34
1055
0
38516
آیت الله علوی گرگانی:

مسائل اسلامی در قالب هنر مطرح شود/ جامعه اسلامی جای دروغ‏ نیست

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه باید مسائل اسلامی در قالب هنر مطرح شود، گفت: می‌توان در قالب فیلم حق و حقیقت را به همگان نمایش داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مدیر سینمای جوانان و جمعی از فعالان فیلم‌سازی قم اظهار داشت: هنر فضیلت و کمالی برای انسان است و این که هر چیزی به صورت منظم در جای خود قرار گیرد هنر است و در زمان‌های گوناگون به شکل‌های خاصی عنوان می‌شده است.

وی بیان داشت: در نظام قدیم از هنر در جای خاص و برای شهوت و سرگرم کردن مردم استفاده می‌شد اما در حال حاضر که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم هنر باید در جهت دعوت به حق و حقیقت به کار گرفته شود اگر چه رفتارهایی به نام هنر می‌بینیم که شایسته این نظام نیست.

موارد اسلامی در فیلم سازی‌ها رعایت شود

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه باید مسائل اسلامی در قالب هنر مطرح شود، ادامه داد:‌ می‌توان در قالب فیلم حق و حقیقت را به همگان نمایش داد تا جامعه این گونه رشد کند و افراد بدانند جامعه اسلامی جای دروغ‏، خیانت و تقلب نیست.

وی با بیان این که در همه رشته‌ها می‌توان فیلم ساخت‏، ابراز داشت: باید در فیلم‌هایمان موارد اسلامی پیاده شود و فیلم‌هایی بسازیم که عقلای دنیا نیز آن را قبول کنند و در فیلم سازی هایمان باید این منطق را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.