1395-02-06 16:20
1173
5
30977
نورمحمد تربتی‎نژاد:

آمریکا مانند گاوی است که برخی با شاخ آن بازی می‌کنند، ولی ما باید از شیر آن استفاده کنیم

کاندیدای اصلاح‎طلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا؛ کشورهایی غربی همانند آمریکا را به یک گاو تشبیه کرد و افزود: برخی با شاخ گاو می‎خواهند بازی کنند ولی ما از شیر آن باید استفاده کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، نورمحمد تربتی‎نژاد ظهر امروز در مناظره انتخاباتی که با محور انتخاب اصلح در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا می‎تواند نخبگان جهان را برای پیشرفت کشورش جذب کند، یا با پولش با کشورها جنگ کند، اگر ما ثروت داشته باشیم برای توسعه کشور، به عنوان الگویی از جهان اسلام باید استفاده کنیم، برای ثروتمند شدن راه‎حل وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ثروتمند شدن را در جذب سرمایه‎گذار خارجی است، تصریح کرد: با تصویب برجام این امکان برای ایران به وجود آمده است، در یک تعامل برد-برد، اگر کشورهای غربی روی قرارشان باشند و روی تفاهم خود صادق بمانند و عده‎ای در داخل چوب لای چرخ دولت نگذارند می‎توانیم به ثروت برسیم.

تربتی نژاد ابراز داشت: محوری‎ترین فکر و برنامه‎ام اگر با رای اعتماد مردم وارد مجلس شوم این است که در چارچوب وظایف در حل معضلات اقتصادی و معضل بیکاری گام بردارم.

کاندیدای اصلاح‎طلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با اشاره به اینکه سیستم‎های داخلی بر اساس تشویق و ترغیب سرمایه‎گذاران داخلی نیست،اذعان کرد: سرمایه‎گذاران ترجیح می‎دهند با وجود سودهای بانکی بالا، ریسک نکنند و سرمایه خود را در بانک بگذارند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان یک درصد جمعیت جهان است در حالی که ثروت ما یک دهم جهان را تشکیل می‎دهد، ادامه داد: آمریکا 34 درصد ثروت جهان را دارد بنابراین آمریکا هر کاری بخواهد در جهان ایجاد کند، از جمله رفاه این کار را می‎تواند اننجام دهد.

تربتی نژاد با بیان اینکه در سیاست بین‎المللی باید کشورهای مخالف را به موافق تبدیل کنیم،اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا و صهیونیست‎ها دشمن ما هستند ما با این کشورها باید وارد یک رقابت اقتصادی شویم، آنقدر از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنیم که انها به ما وابسته شوند.

کاندیدای اصلاح‎طلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با اشاره به اینکه در سیاست بین‎المللی باید کشورهای مخالف را به موافق تبدیل کنیم، افزود: کشورهایی مانند آمریکا و صهیونیست‎ها دشمن ما هستند ما با این کشورها باید وارد یک رقابت اقتصادی شویم، آنقدر از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنیم که انها به ما وابسته شوند.

وی با بیان اینکه اختلاس و فساد مالی، مردم را ناراحت کرده است، ابراز داشت: مسئولان مشکلاتی به وجود می‎آورند که باید جلوی آن گرفته شود، در دولت‎های نهم و دهم از این مشکلات به وجود آمد و مجلس نهم و هشتم هنوز از دولتی که سر کار نیست حمایت می‎کند.

کاندیدای اصلاح‎طلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با اشاره به اینکه آزادی بیان را باید گسترش دهیم، اظهار داشت: در زمانی که بنده رئیس دناشگاه علوم کشاورزی گرگان بودم 40 نشریه دانشجویی اجازه فعالیت داشت که معتقد بودم آنها باید بر علیه رئیس دانشگاه و اساتید که کار خلاف می‎کنند آزادی بیان داشته باشند، بهترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر در آزادی بیان و مطبوعات است.

تربتی‎نژاد با بیان اینکه مبارزه با فساد مالی و اداری را اگر وارد مجلس شوم پیگیری خواهم کرد،ادامه داد: زمان تبلیغات انتخابات، زمانی نیست که پیشرفت‎ها را بگوئیم، مسائلی مانند پیروزی انقلاب، دستاوردهای 37 ساله، مسائل سازندگی، برجام و ... در زمان تبلیغات انتخابات باید مشکلات گفته و راه حل ارائه شود البته بنده قصد سیاه‎نمایی ندارم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سلجوقی

آخه چرا اینطوری مثال زدند !؟

0
0
پاسخ
1395-02-06 18:03
هادی

مدیر محترم سایت گلستان ما! سلام. تأیید نکردن نظری که دادم یعنی شما مصلحت اندیشی و منفعت طبلی دارین و در اتعکاس حقیقت اول از همه نفع خودتون رو میسنجین. این اصلا خوب نیست.

0
0
پاسخ
1395-02-08 19:36

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.