1394-02-30 09:02
2174
0
14923
کارشناس مسائل استراتژیک:

رسانه ای کردن حکم شیخ نمر، محکی برای عیارسنجی انسجام شیعیان می باشد/ عربستان به دنبال گران تر کردن برگ برنده شیخ نمر است

علیرضا فرقانی کارشناس مسائل استراتژیک طرح و به تعویق انداختن اعدام شیخ نمر را طرحی برای گران تر کردن برگ برنده شیخ نمردر دستان عربستان دانست تا بتواند از آن در روز مبادا به نفع خود بهره ببرد.

به گزارش گلستان ما، این کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با قابوس نامه در خصوص اصل حکم اعدام برای شیخ نمر گفت: طبق اخبار مطروحه حدود ۹ سال پیش شیخ نمر پس از بازگشت از یمن به بهانه شرکت در یک همایش قرآنی بازداشت و از اون لحظه برخورد سلبی با وی آغاز شد. اما همگان واقفند که شرکت در همایش قرآن که حتی ظاهرا مورد تکریم مقامات ارشد عربستان نیز هست بهانه ای واهی بوده تنها برای خلاص شدن از دست یک انسان خالص که استکبارستیزی را از درون خانه کشور خود و با مواجهه با ایادی استکبارجهانی شروع کرده است.

فرقانی افزود : این بار اولی نیست که اعدام شیخ محبوب شیعیان عربستان به تعویق افتاده. اساسا رسانه ای کردن حکم اعدام شیخ نمر در همان مرتبه اول بیانگر یک بازی رسانه ای حرفه ای از طرف آل سعود بود. اعدام مخفیانه شیخ نمر نه تنها برای عربستان سهل و ساده بود بلکه به خیال واهی خود با انهدام مغز متفکر شیعیان عربستان می توانستند سامانه اعتراضی شیعیان در خاک عربستان را که در یک دهه گذشته خواب را بر آل سعود حرام کرده دچار فروپاشی کنند.

رسانه ای کردن حکم شیخ نمر محکی برای عیارسنجی انسجام شیعیان

این کارشناس مسائل استراتژیک اعلام کرد: استفاده حداکثری از علنی کردن اعدام شیخ نمر برای محک زدن و پی بردن به عمق آستانه تحریک و آستانه تحمل شیعیان عربستان موضوعی است که در سال های اخیر در حال اجراست. رسانه ای کردن حکم اعدام شیخ نمر و تعویق مکرر آن حتی سنگ محک خوبی بود برای عیارسنجی انسجام شیعیان جهان و تعیین و تبیین کمیت و کیفیت برخورد شیعیان پس از مواجه با اعدام نمر و مواضع آتی ایشان. اینکه پس از هر بار اعلان حکم اعدام شیخ نمر با اعتراضات شدیدی مواجه می شد آل سعود را برآن میداشت که با تعویق آن به برنامه ریزی مجددی بپردازد و بدین وسیله زمانی بخرند برای تجدید قوا.

علیرضا فرقانی با تبیین ابعاد زندانی کردن شیخ نمر خاطرنشان ساخت : یکی دیگر از ابعاد زندانی کردن شیخ نمر و تکرار بازی حکم اعدام و تعویق اعدام برگ برنده ای ساخت برای عربستان تا در صورت لزوم زنده مانده شیخ نمر را منوط به زنده ماندن خود بکند. این بازی آل سعود با حکم اعدام نمر باعث گران تر شدن این برگ برنده کرده است تا جایی که در حکم اعدام قبلی و بازخورد منفی اعدام احتمالی از طرف مقامات سازمان ملل با تعویق حکم اعدام منتی بر سر همه شیعیان جهان و سازمان ملل گذاشتند.‎

عربستان به دنبال گران تر کردن برگ برنده شیخ نمر است

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای آخرین حکم اعدام شیخ نمر در ۲۵ رجب امسال نیز شاهد همین توطئه است تصریح کرد: بازهم بازخوردگیری و بازهم منت گذاشتن و به هر میزان که اعتراضات تخفیف یابد متوجه موفقیت خود در وارد آوردن فشار بر شیعیان عربستان می شوند و به هر میزان که با اعتراضات شدیدتری روبرو شوند متوجه گران تر شدن این برگ برنده می شوند که در روز مبادا از آن بهره خواهد جست.

این کارشناس مسائل سیاسی بین الملل در خصوص سوالی مبنی بر تاثیر اعدام شیخ نمر در دنیای اسلام با توجه به اتفاقات اخیر و علنی شدن چهره واقعی عربستان را چطور ارزیابی می کنید بیان کرد: بایستی متاسفانه به برخی تقابل های نابخردانه در مواجهه با حکم اعدام شیخ نمر اذعان داشت. برخی عناصر داخلی ایران در بروز احساسات خود در قبال حکم اعدام شیخ نمر زیاده روی کرده و مبادرت به تهدیداتی امکان ناپذیر کرده اند که در صورت اجرایی شدن حکم اعدام و عدم توانایی در عملیاتی کردن تهدیدات خود دیگر تهدیدات شیعیان نیز از طرف آل سعود و طرفداران مردمی شان به سخره خواهد گرفته شد.

اعتراضات به حکم شیخ نمر نباید مضحک تلقی شود

علیرضا فرقانی گفت : هر بار اعلام حکم موجب بروز اعتراضات و تهدیداتی می شود که تحلیلگران آل سعود به خوبی در حال رصد و امکان سنجی آن هن هستند، نباید طوری تهدید کرد که در همین مرحله توسط خواص و یا حتی برخی عوام مضحک به نظر برسد زیرا موجب جری تر شدن مقامات سفاک سعودی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مورد علنی شدن چهره واقعی عربستان باید بگویم که عربستان به این لحظه برای بقای خود نیاز مبرم داشت. آنان هرگز از علنی شدن این چهره ضد شیعه و حتی ضد بشری خود ناراحت نیستند. بلکه برای اینکه به عنوان ستونی برای سقف اسرائیل از طرف آمریکا باقی بمانند و به حیات لوث و کثیف خود ادامه دهند

وی در پاسخ به این سوال که برادر شیخ نمر در صفحه توئیتر خود عنوان کرده حکم شیخ نمر در حال تجدید نظر است آیا این مسئله را با موجی که اخیرا در خصوص محکوم کردن اقدامات ال سعود راه افتاده است مرتبط می دانید؟ و آیا فکر می کنید امکان لغو این حکم هست؟ ، تصریح کرد: آل سعود تمام حیات خود را به مذاکرات هسته ای ایران و توافق هسته ای گره زده و تمام قد برای برهم زدن این توافق اقدام کرده و میکند تا جایی که اخیرا اعلام کرده است که پیش از توافق هسته ای ایران تکلیف سوریه را نیز مشخص خواهد کرد.

فرقانی تاکید کرد : در این بین حمله به یمن دستاویزی بود به عنوان مانوری که ایران را در منطقه تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد با توجه به روندی که از سال گذشته در قضیه اعدام شیخ نمر در پیش گرفته اند به این زودی ها حکم اعدام اجرایی نخواهد شد اما بعید نیست که اجرای گام به گام استراتژی خود را فدای یک حرکت جهشی بکنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.