1394-01-07 19:22
6950
7
12437
مطلبی از سایت عدالت خواهان ؛

آقای سارلی خط قرمز ترکمن ها کجاست ؟ / آیا به سایت الکامیز و فصلنامه فراغی تذکر داده خواهد شد؟

در آن خبر سارلی از فعالان ترکمن سوال کرده بود که خط قرمز ترکمنها کجاست ؟این سوال برای خیلی از افراد حتی برخی از نویسندگان سایت مذکور هم مبهم بود .این ابهام در روزهای اخیر با انتشار گزارش و تصاویری از عناصر توده ای در فصلنامه فراغی که متعلق به سارلی بود برطرف شد.

به گزارش گلستان ما ؛ سایت عدالت خواهان گلستان نوشت : چند وقت گذشته در سایت معلوم الحال و قومیت گرای اولکامیز خبری در رابطه با سخنان اراز محمد سارلی رابط استاندار در امور ترکمنها منتشر شد.

در آن خبر سارلی از فعالان ترکمن سوال کرده بود که خط قرمز ترکمنها کجاست ؟این سوال برای خیلی از افراد حتی برخی از نویسندگان سایت مذکور هم مبهم بود .این ابهام در روزهای اخیر با انتشار گزارش و تصاویری از عناصر توده ای در فصلنامه فراغی که متعلق به سارلی بود برطرف شد.

رابط استاندار با انتشار این گزارش و تصاویر اعلام کرد که انتشار مطالب مربوط به توده ای ها و ضد انقلابهای فراری از کشور خط قرمز نیستند.بدنبال این اقدام سایت تندرو و قومیت گرای اولکامیز هم با پیروی از عملکرد سارلی ، برای اولین بار مقاله ای از امین الله گلی ملقب به آرنه گلی را تحت عنوان خدا را شکر ما که ترکمنیم منتشر کرد .

امین الله گلی کیست ؟

امین الله گلی یا همان آق مراد گرگانلی از توده ایهای مشهور ترکمن صحرادر اوایل دهه 60 بود .وی دارای تفکرات التقاطی بود اما بر اساس رافت نظام اسلامی تا اواسط دهه 60 به عنوان دبیر تاریخ و علوم اجتماعی در دبیرستانهای منطقه گمیشان مشغول به تدریس بود .

گلی در اواسط دهه 60 علی رغم گذشتهای مکرر نظام اسلامی در مورد کارها و تحرکات ضد انقلابی اش از طریق مرزهای زمینی از کشور متواری شده و به ترکمنستان که در آن زمان یکی از جمهوریهای شوروی سابق بود پناهنده شد .

امین الله گلی در ترکمنستان به عنوان آق مراد گرگانلی به فعالیتهای خود برای تحریک ترکمنهای ایران بر علیه نظام اسلامی ادامه داد .وی چند سال بعد به اروپا رفت و بعد از مدتی در رادیو آزادی ترکمنی مشغول به کار شد .گلی در سالهای اخیر تمام توان و تمرکز خود را در رادیو آزادی به تبلیغ منفی علیه نظام گذاشته است .

این عنصر خود فروخته بارها با ادبیاتی زشت و زننده به رهبران نظام اسلامی توهین کرده و علنا ترکمنهای ایران را تشویق به شورش در برابر حکومت مرکزی نموده است .

 


حال سوال ما این است که انتشار مقاله این فرد با ابن گذشته تاریک در سایت اولکامیز چه معنایی دارد .معنای این کار این است که سایت اولکامیز و گردانندگان آن انتشار مطالب این قبیل افراد و تبلیغ آنها را خط قرمز نمی دانند.

مقصر هم این افراد هم نیستند .این افراد در سالهای اخیر برروی خیلی از خطوط قرمز رسانه ای پا گذاشتند .این افراد حتی به برخی از اعتقادات شیعیان مثل تقیه هم توهین کردند.این افراد عملکرد نهادهای انقلابی در زمینه جمع آوری ماهواره را کار قرون وسطایی دانستند اما هیچ اتفاقی برایشان نیافتاد .

حال بدنبال همان گذشته تاریک شان پای خود را بر روی خط قرمز دیگری گذاشتند .حتما هم تحلیل شان این است که با این اقدام هم اتفاقی نخواهد افتاد !!!

پایگاه عدالت خواهان گلستان قبلا هشدار داده بود که اعضای مرتبط با فراریان در منطقه بصورت آتشی زیر خاکسر در دامن نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند که با  عناوین مختلف بصورت پنهان و آشکار فعالعیت دارند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سیستانی کتول

کسانی که فکر میکنند فعالان وهوادارن قبلی احزابی مثل توده ایها ؛ فدائیان و منافقین خلق ؛ ستاد خلق ترکمن و سایر معاندین که از فرندان انقلاب سیلی خورده و در سنوات ماضی مجبور به حاشیه نشینی و سکوت شده اند. اینک پس از تثبیت نظام میتوانند بعنوان مدیران عالی سیاسی و اداری در نظام حضور داشته باشند. یا در فرایند تصمیم گیریهای عالی استان حضور فعال داشته باشند سخت در اشتباهند. کینه ای که این افراد از نظام و فرزندان انقلاب دارند هرگز از بین نمیرود. اما بر اساس تجربیات آموخته اند که با رفرم های ظاهر الصلاح از نظام و فرزندان انقلاب انتقام بگیرند.که در رابطه با خنثی سازی این توطئه ها چشم و امید ما به سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظارتی و امنیتی است. نه مسئولان سیاسی که برای چهار تا رای حاضر هستند گذشته این افراد راغمض عین نمایند.

0
0
پاسخ
1394-01-06 15:11
سید

با سلامدوستان خبر نگار و روزنامه نگار ترکمن گاهی در جمع دوستانه از این بحث ها می کردیم و این خط قرمز رو همیشه بحثش بود که متاسفانه هیچ کدوم نتونستید خط قرمز رو ترسیم کنید . اما من به عنوان یه دوست شیعه ازتون سوال کردم که اسلامیت برایتان مهمتر است یا قومیت یکی گفت اسلامیت و ما بقی حرفی نزدید وقتی اسلامیت مهمتر است دیگر نباید خط قرمزتان افراد کمونیست باشند .نظام اسلامی با بی خدایی مبارزه میکند نه قومیت .مسلمان قومیتی که بخواهد بر پایه کمونیست و حزب توده باشد همان نباشد بهتر است . توصیه می کنم زیر چتر روحانیت جمع شوید نه زیر چتر کمونیست در غیر اینصورت محکوم به فنا هستید و آنکه باقی است خدا و حزبش است نه هیچ حزب دیگری . والسلام

0
0
پاسخ
1394-01-06 16:34
ج ج

سایت خبری گلستان ما ...سایتی برای ... ها ...

1
0
پاسخ
1394-04-16 11:05
تورکمن

جمع کن بابا .. های ...

1
0
پاسخ
1394-11-11 19:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.