1398-02-21 06:37
887
0
63135
مدیرعامل هلال‌احمر گلستان خبرداد:

امدادرسانی به ۶۳ هزار نفردر سیل گلستان/ فعالیت 10 فروند بالگرد در بیش از 40 روز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از فعالیت 10 فروند بالگرد در سیل گلستان خبرداد و گفت: این جمعیت هلال‌احمر به بیش از 63هزار و 298 سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، محمدعلی هروی اظهارکرد: نزدیک به 50 روز سیلاب، جمعیت هلال‌احمر استان گلستان و دیگر استان‌ها را درگیر کرد و در این حادثه گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در گلستان درگیر بودند.

وی افزود: در این سیل از همه ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی به مردم استفاده شد و همه مردم و دستگاه‌ها در کنار نیروهای هلال‌احمر خدمات‌رسانی کردند.

هروی با اشاره به اینکه قبل از وقوع حادثه سیل همه نیروها آماده بودند و جمعیت هلال‌احمر با فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری به کمک مردم رفت، ادامه داد: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان، نیروهای هلال‌احمر استان‌های سمنان، مازندران و خراسان به کمک سیل‌زدگان استان گلستان آمدند.

وی گفت: در آن شرایط که همه راه‌های دسترسی به شهرهای سیل‌زده بسته بود با 6 فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و چهار فروند بالگرد ارتش و سپاه به کمک مردم رفتیم و اقلام زیستی را در اختیار مردم قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: 273 تن اقلام زیستی و تغذیه‌ای را انتقال دادیم و یکهزار و 900نیروی جمعیت هلال‌احمر با بالگرد جابجا و همچنین 430 سوتی پرواز انجام شد.

اسکان موقت18 هزار و 550 نفر

هروی با بیان اینکه 399هزار نفر دچار سیل شدند، افزود: قایق‌ها را دستگاه‌ها در اختیار هلال‌احمر قرار دادند و جابجایی با این وسایل انجام شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به بیش از 63هزار و 298سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای 18هزار و 550 نفر اسکان موقت ایجاد کرد و 16هزار و 700بسته غذایی بین مردم شهرستان آق‌قلا کمک و 250باب واحد مسکونی را از آب خارج کردیم تا آلام مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.