1396-06-01 18:57
951
0
43060
گزارش؛

مربیان حق التدریس، پیش دبستانی و نهضتی ها، خواهر ناتنی معلمان رسمی!/ اگر شایستگی ندارند چراتدریس می کنند

«نیروهای حق التدریس»، «مربیان پیش دبستانی» و «نهضت سوادآموزی » که باید بر طبق مصوبات مجلس و امضای رئیس جمهوربه جرگه معلمان آموزش و پرورش بپیوندند بازهم سردرگم راهروهای ادارت آموزش و پرورش شده اند که آیا مدارس نیاز دارند یا ندارند، امسال حذف هستند یا خیر.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ چند سالی است که به دلایل تغییر نظام آموزشی، سومدیریت، کمبود بودجه و .. وزارت آموزش و پرورش با چالش ها ی فراوانی روبه رو شد که باعث تجمعات اعتراضی فراوان در استان ها و جلوی مجلس شورای اسلامی شده است.

اما با همه حواشی هایی که منجر به حضور دو وزیر در دولت یازدهم شد، روز گذشته سیدمحمد بطحایی با رای 238 موافق اولین روز کاری خود را آغاز کرد و سه نکته را برای حضور در وزارت در ابتدای وزارت خود مد نظر قرار داده است.

حال به نظر می رسد  وزارت آموزش و پرورش که از کمبود معلم در سطح کشور رنج می برد و صدها معلم طی سال های اخیر بازنشسته شده اند نیازمند ورود معلمان تازه نفس وبا انگیزه و متخصص هستند.

البته در چند سال اخیر با برگزاری آزمون های استخدامی و فارغ التحصیلی دانشجومعلمان سعی در رفع کمبود ها کرده اند اما به زعم مسئولان وزارت این پذیرش باید به چندین برابر افزایش یابد که امکان پذیر نیست.

با این حال می بینیم سه گروه «نیروهای حق التدریس»، «مربیان پیش دبستانی» و «نهضت سوادآموزی » که باید بر طبق مصوبات مجلس و امضای رئیس جمهوربه جرگه معلمان آموزش و پرورش بپیوندند بازهم سردرگم راهروهای ادارت آموزش و پرورش شده اند که آیا مدارس نیاز دارند یا ندارند، امسال حذف هستند یا خیر.

هم اکنون با چندین گروه و کمپین معلمان حق التدریسی، مربیان و نهضتی ها در استان گلستان مواجه هستیم که هدف همه آنها هویت دارشدن و استخدام در آموزش و پرورش استان است اما تاکنون به آن دست نیافته اند.

این در حالی است که از این معلمان خواسته می شود که در آزمون استخدامی و صلاحیت حرفه معلمی نیز شرکت کنند اما با توجه به ظرفیت های محدود رشته ها این مهم برای همه آنان  امکان پذیر نبوده است.

حال این معلمان از وزیر جدید تعیین تکلیف می خواهند، تا کورسوی امیدی برای تدبیر در وزارت جدید راهم از دست ندهند.

معلمان غیر رسمی گلستانی می گویند: نمایندگان پیشین به درخواست متعدد ما جامه عمل پوشاندند با طرح های مختلف و استفساریه و .. قانون ها را تغییر دادند اما وزارت خانه ای که هر روز دم از نیازمندی  معلم می زند از پذیرش معلم آموزش دیده خودش هم سرباز می زند این در حالی است که ما در مدارس با گزینش مسئولان آموزش و پرورش و با آموزش های آنان تدریس می کنیم.

برخی از کارشناسان معتقدند، این هماهنگی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و آموزش‌ و پرورش و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که این استخدام ها انجام نشود و این معلمانی که به امید استخدام با دریافت یک سوم  و حتی کمتر از حقوق  یک معلم رسمی و بعضا بدون بیمه همینگونه به کار خود ادامه دهند.

به نظر می رسد؛ نمایندگان استان گلستان که وکلات ملت را یدک می کشند باید  برای برطرف کردن کمبود ها با وزیر آموزش و پرورش به توافق می رسیدند نه جابجایی مدیران لذا شایسته است به خواسته به حق این معلمان نیز رسیدگی شود چراکه به گفته مسئولان نه با بازنشسته شدن بسیاری از معلمان در سال های آتی  و نه ظرفیت فعلی دانشگاه فرهنگیان جوابگوی کلاس های درس نیست.

در این میان، بهترین معلمان سه گروه معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و مربیان نهضتی هستند که هم با فضای کلاس و کلاس داری آشنا هستند و هم گزینش شده و در کلاس های ضمن خدمت آموزش و پرورش شرکت کردند و یا در حال گذراندن آن هستند بنابراین باید به

این گروه ها توجه بیشتری شود چراکه برای نیروهای جدید باید با صرف هزینه های زیاد دوره های جدید نیز گذاشته شودو این با ادعای کمبود بودجه از سوی مسئولان عاقلانه به نظر نمی رسد.

علی ای حال؛ با توجه به زمان یک ماهه تا آغاز سال تحصیلی منتظر برنامه های وزیر جدید برای گروه های غیر رسمی آموزش و پرورش هستیم.

استان گلستان حدود 3هزار نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.