1393-11-08 15:12
1954
3
9592

قیمت انواع نان در نانوایی‌های آزادپز گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: حداکثر ۲۰ درصد نانوایی‌های استان گلستان با خرید آرد به نرخ آزاد و بدون یارانه به ارائه نان با قیمت آزادپز اقدام می‌کنند که قیمت جدید این نان ها تعیین شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گلستان، قوانلو با اشاره به جزئیات تعیین قیمت‌های نان در نانوایی‌های آزادپز استان گلستان، اظهار داشت: مقرر شد تا پایان امسال 20 درصد نانوایی‌های استان گلستان با خرید آرد با نرخ آزاد و بدون یارانه اقدام به ارائه نان با قیمت آزادپز ‌کنند.

وی افزود: این طرح از اول بهمن ماه امسال در همه شهرستان‌های استان گلستان آغاز شده و تاکنون 10 در صد نانوایی‌ها آزادپز شده‌اند که امیدواریم تا پایان سال به 20 درصد برسد.

وی افزود: بر این‌اساس قیمت نان بربری با وزن چانه 500 گرم حداکثر 750 تومان، نان سنگک با وزن چانه 650 گرم مبلغ 1100 تومان، لواش با وزن چونه 150 گرم 250 تومان و تافتون با وزن چانه 250 گرم مبلغ 400 تومان و تافتون با وزن چونه 320 گرم 500 تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: در تعیین قیمت نان آزادپز، حداکثر قیمت در نظر گرفته شده حال آنکه نانوایی‌هایی که خواهان دریافت سود کمتر است می‌توانند با رعایت وزن چونه موردنظر قیمت نان خود را پایین‌تر از قیمت مصوب ارائه کنند.

قوانلو با بیان اینکه اتحادیه نانوایان استان گلستان، باید نرخ‌های جدید نان آزاد را در قالب بنرهای متحدالشکل با درج تلفن‌های ستاد خبری و رسیدگی به شکایات درج و در مقابل واحدهای نانوایی آزادپز نصب ‌کنند، گفت: در نشستی با روسای ادارات شهرستانی این سازمان و رؤسای اتحادیه‌های نانوایان سراسر استان گلستان به آنان تاکید شد اقدامات جدی درباره رعایت قیمت، وزن و کیفیت مطلوب نان را مدنظر قرار دهند.

قوانلو با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت و مطلوبیت در پخت و عرضه نان از مطالبات شهروندان است، تصریح کرد: در همین راستا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف سراسر استان گلستان علاوه بر بازرسی مداوم از نانوایی‌های سطح استان به ویژه نانوایی‌های آزادپز با همراهی دیگر ادارات بر نحوه پخت و عرضه نان نظارت و با متخلفان برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

همشهری

ما هنوز تو گرونی قبلی مونده بودیم که چطور از جای دیگه بزنیم و نان گرانتر بخریم ولی نگو که دولت خواب وحشتناک تری برای قشر ضعیف مملکت خوانده که نابودی بی قید و شرط مردم مستضعف کشورش است متاسفم که دیگر نائی برای بلند شدن ندارم....

0
0
پاسخ
1393-11-09 05:19
علیرضا پورقاز

مدیر محترم سایت گلستان مالطفاً مطلب پیشنهادی زیر را در آن سایت منتشر کنید و یا حداقل از مسئولین مربوطه پیگیری بفرماییدبا تشکرعلیرضا پورقاز*****************یک پیشنهاد: اعلام نانوایی‌های آزادپزنرخ جدید نان که در کمتر از دو ماه افزایش دیگری را شاهد بوده، باعث تعجب و نگرانی اقشار مختلف مردم شده است.اما سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان می‌تواند روزنه امیدی باشد. «حسینقلی قوانلو» گفته است: حداکثر 20 درصد نانوایی‌های استان از این پس نان را به نرخ آزاد پخت و عرضه می‌کنند، چرا که این واحدهای نانوایی آرد را به قیمت آزاد و بدون یارانه خرید می‌کنند.با این حال، آنچه از شواهد پیداست این افزایش قیمت از سوی همه یا اکثر نانوایی‌های استان اعمال شده است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رأساً نانوایی‌های آزادپز و غیر آزادپز را اعلام کند یا فرمانداری هر شهرستان با اطلاعیه‌ای رسمی نانوایی‌های آزادپز سطح شهرستان را از دیگر نانوایی‌ها مشخص کند.

0
0
پاسخ
1393-11-15 21:58
علیرضا پورقاز

رسانه‌های مختلف نیز با اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌توانند وظیفه آگاهی‌رسانی خود را به‌جا آورند.عملی شدن این پیشنهاد می‌تواند حداقل سه پیامد داشته باشد:اولاً تردید در مورد آمار 20 درصدی اعلام شده خودبخود رفع گردد؛ثانیاً راه برای سوءاستفاده توسط نانوایی‌های متخلف بسته شود؛ وثالثاً مشخص می‌شود آیا تفاوتی بین کیفیت نان آزادپزها و غیرآزادپزها وجود دارد و اینکه مردم کدام را می‌پذیرند: نان با کیفیت و گران‌تر، یا نان کم‌کیفیت و ارزان‌تر!/ علیرضا پورقاز

0
0
پاسخ
1393-11-15 22:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.